tisdag 19 januari 2010

Uppe med tuppen

Blev en tidig uppgång idag. Vaknade av en lycklig Thea fem över sex. Trodde det var ett skämt först att hon vaknade så tidigt. Men o andra sidan så sov hon i ett sträck från kl 19 igår kväll tills då, så jag ska inte klaga på hennes sömn. Inte alla i hennes ålder som sover så bra som hon ändå gör. O nu sover hon igen=) Hon har ätit en flaska här på morgonen och en halv portion gröt. Hon verkligen älskar mat den lilla damen. Till lunch idag ska hon få broccoli och potatis, det är en favvo=)
Ja, hon får ju ersättning också såklart efter smakisen.
I går bytte vi till sittdelen på hennes vagn, blev rätt bra faktiskt. Men vet inte om det känns så bra, hon e ju liten fortfarande. Men tanken är ju inte att hon ska sitta i den ännu, utan ligga ner och när hon är vaken ha henne i lite lutning på ryggstödet så hon kommer upp lite med huvudet och kan se något. Hade henne så igår på em när vi var ute i snön och lekte med Benjamin och Cassandra. Hon verkade gilla det iaf. O när hon såg trött ut så fällde jag ner henne och då somnade hon på direkten...lillfisen!=)
Tog lite bilder ute igår som jag ska lägga in här sen, ska bara orka leta efter sladden först så jag får in bilderna i datorn.
Var hem till Helena igår kväll och kollade på Familjen annorlunda på tv. Här hemma var det hockey på tv, vilket inte intresserade mig! Rätt coolt egentligen att det finns vissa som vågar skaffa så många barn. Tycker vi har många, om man jämför mot många andra som nöjer sig med ett eller två barn. Men i det programmet har en familj 10(!!) barn. Haha, vilket kaos ibland=) Men häftigt!
I dag bjuder dagen på dammsugning både uppe och nere. Måste verkligen få det gjort idag. Ser ut som husdjur överallt när man ser alla dammråttorna som gömmer sig i hörnen. Cassandra ska ha med sig en kompis hem efter dagis och Benjamin vet jag inte riktigt än om han ska ha med någon hit eller om han ska leka hos en annan. Får se, får se.
Ska leta efter sladden nu, så lägger jag in bilderna om en stund.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar