lördag 9 januari 2010

Härliga Trötta Lördag

Fattar inte varför Thea har börjat vakna så tidigt må morgonen=( 05:43 låg hon och jollrade i sin säng i morse. Och då hade hon legat där en stund, bara jag som inte riktigt orkade vakna. Hon som alltid sovit så bra! Nu sov hon visserligen från 14:30 tills vi väckte henne 18 igår. Hon får sluta sova så länge på dagarna om hon ska vakna så tidigt. För jag orkar då inte vakna så här tidigt nå mer. O när hon vaknat så orkar hon ju ändå bara vara vaken i drygt en timma innan hon måste sova igen, då kan hon ju lika gärna sova lite längre på en gång. Får bli ändring på det!=)

I går kväll så var det mys med chips här för barnen och sen fick dom gå o lägga sig vid halv åtta och kolla på film i sina rum. Cassandra somnade till filmen, men Benjamin fick sänga av sin vid halv nio. Jag och Jonas åt chips och kollade på Let´s Dance och eldade i kaminen.
Thea var vaken till nio ungefär. Hon fick lite potatis också=) Hon fick gröt på dagen. Och hör o häpna...det gick bra för henne att äta igår! Men jag kom på igår kväll att man ju inte ska blanda i mjölk i maten, så jag får göra om hennes mat idag. Man ska ju spä purén med ersättning/bröstmjölk eller okvattnet. Det hade jag helt glömt bort när jag gjorde åt henne här om dagen, spädde med vanlig mjölk. Hade ändå tänkt koka lite broccolipurè åt henne idag, så då gör jag om potatisen på en gång.

Nu ha Benjamin vaknat också. Jag satt o kollade på Sällskapsresan här på Canal + i min lugnan ro, men nu är det Nickelodeon som gäller när Benjamin är vaken.
Ska surfa runt lite då ist....om det går. Datorn slår ifrån det trådlösa nätverkskortet hela tiden. Börjar bli riktigt less på det nu!
I dag är det tänkt att Benjamin oh Cassandras pappa och Lisette ska komma hit och hälsa på och för att lämna ett ps2 till Benjamin han ska få ha här tills vi får ett nytt. Vi skulle behöva handla också. Men bilen är på verkstad så vi får kolla runt om det är nån granne som ska åka in till stan, då kan jag eller Jonas åka med. Helt värdelöst utan bil!

Ha en jättebra lördag! Det är rätt så kallt ute idag, 19 minus, men en sväng lär vi nog komma ut och leka i snön.

Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar