söndag 10 januari 2010

Besök

I morse tog jag sovmorgon och vaknade inte förens vid halv nio. Gick och drog benen efter mig i nån timma innan jag tillslut kom in i duschen. Jonas städade och donade så det blev fint=). Benjamin åkte till en kompis vid 11 tiden och Cassandra for i väg på julgransplundring i bygdegården. Vid 13 tiden kom min pappa, Marie, Madeleine, Benny och Ingela hit. Dom grattade Jonas som fyllde år på nyårsafton. Vi käkade en sen lunch och efter det så fikade vi med kakor, bullar och marängsviss...*mums*=)
Dom åkte hem igen vid 16 tiden och då kom Helena och hennes barn hit. Cassandra kom hem redan vid halv tre..hon sa att hon hade festat på julgransplundringen=)
Benjamin kom hem strax efter 18. Slängde i barnen nudlar till middag och medans dom åt fick Thea sig ett välbehövligt bad. Fy så hon kräks vissa dagar=(
Benny gav Thea potatis och broccoli idag=) tror det gick bra. Nu på kvällen så skulle jag ge henne en smakportion gröt, men det blev mer än en smakportion. Blandade i ordning lite för mycket, men tänkte att hon får äta så mycket hon vill. Men hon ville äta upp allt=) Min stora lilla tjej=) så det blev ingen flaska innan sängen idag. La henne vid halv åtta eller nått och hon somnade på direkten. Benjamin och Cassandra gick me och la sig då, men dom fick kolla på film i sina rum ikväll igen=)
Idag skickade Johanna sms och frågade om vi skulle ses snart=) Va ju ett ta sen om jag säger så...*skäms* Dom var här nån vecka efter att Thea föddes, men då var inte jag hemma så mycket tyvärr. Men på lördag ska vi äntligen ses igen! Det är på tiden vill jag lova.
Veckan som kommer innebär skola och dagis för Benjamin och Cassandras del. Nog lite skönt för dom att komma in i den "vanliga" vardagen igen. Cassandra saknar verkligen nån att leka med hela tiden.
Hoppas er helg har varit bra, det har min=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar