måndag 4 januari 2010

Min dag

I dag har varit en lugn dag med barnen. Thea har sovit nästan hela dagen känns det som. Jag och Benjamin och Cassandra har städat ut julen. Nu har vi ingen jul alls kvar här hemma. Eller jo, julgardinerna i köket är kvar.

Var ut en sväng i vedboden och högg lite ved, så vi klarar oss till imorgon. Då får jag gå ut igen=). Kändes lite skumt bara att knata ut i vedboden i kjol och strumpbyxor och hugga ved med en stor yxa..haha. Ska ta byxor nästa gång, bor ju trots allt bara på landet=)
Tungt som fan bara att bära in all ved.

Har haft en toppen eftermiddag med mina goa barn. Just nu är Benjamin fortfarande uppe. La han och Cassandra vid 19:30, men Benjamin kom ner och var hungrig. Kom då på att han inte fått någon middag...usch då! Så nu har han ätit 2 mackor och druckit lite mjölk iaf.

Själv ska jag bära upp lite leksaker nu till övervåningen och ta tag i tvättstugan efter det. Om inte Thea vaknar snart, hon borde nästan göra det. Hon ha sovit sen kvart i sex nu.
Hon känns varm min lilla skrutta, tror hon har feber. Hon kräks som aldrig förr och har skitit ner sig 2 gånger idag. Hon håller kanske på att bli dålig=(

Idag fick hon förresten sin första smakportion=) den bestod av lite gröt. Som alla andra små så fattar hon inte att hon ska svälja, utan allt åker ut och in ur hennes lilla mun flera gånger om innan det tillsist hamnar på hakan=) Har bilder på mobilen, men orkar inte lägga över dom till datorn just nu. Får se om jag gör det senare under kvällen, annars får de bli imorgon.

Dags att natta Benajmin nu. Han längtar tills lördag då han får ett nytt ps2=)

Hej Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar