tisdag 26 januari 2010

Tisdag morgon

Godmorgon allihopa!
Här hemma blev det en rätt stressad morgon. Tyckte jag hade all tid i världen när jag vaknade vid kvart i sju. Thea var vaken då så jag tog med henne ner och så tog jag en dusch. Benjamin och Cassandra låg och sov då. Men när jag hade duschat klart var kl 7.05 så jag gick upp och väckte Benjamin som måste gå senast 7.30 för att hinna med skolbussen. Sagt och gjort. Klockan tickade på och Benjamin klädde på sig och åt frukost. Sen tandborstning och sen på med ytterkläderna. Han fick springa iväg för att hinna. Sen strax efter halv åtta gick jag upp och väckte Cassandra. Hon hade ont i halsen och i huvudet. När hon hade klätt på sig och fortfarande hade ont i huvudet så bestämde jag att hon fick vara hemma från dagis idag. Hon verkar lite piggare nu iaf. Just för tillfället sitter hon och kollar på Du är inte klok Madicken. Men hon har fortfarande ont i huvudet. Hoppas det inte är sjukdom på gång.
Thea har varit pigg och glad sen hon vaknade. Hon fick en flaska vid kvart över sju och vid halv nio fick hon en portion gröt som hon smaskade i sig. Hon är så duktig på att äta min lilla tjej!=)
Cassandra sa precis att hon ville fixa mitt hår...sa då att hon inte fick det eftersom det fortfarande är blött sen jag duschade. Hon ville känna om det verkligen var så...och sen sa hon: Ja, det är fortfarande fruktigt. Haha=)
Idag lär vi bli hemma hela dagen efter som Cassandra inte är helt kry. Ska passa på att laga lite mer mat till Thea som jag kan frysa in.
Ha en bra dag!
(klicka på bilderna för att se dom ett större format)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar