onsdag 27 januari 2010

Dagens Idag

Var som vanligt megatrött imorse när jag klev upp med den minsta i familjen. Klockan var då tjugo över sex eller nått sånt. Hörde henne redan vid sex, men orkade bara inte gå upp så tidigt. Och hon är ju ändå nöjd i sängen, så då kan hon lika väl ligga där tycker jag=) Men efter ett tag börjar hon alltid jollra så högt och då e det bara att kliva upp så inte Benjamin eller Cassandra vaknar.
Gick ner och gav Thea en flaska och sen tog jag en dusch.
Tyvärr fick jag världens utslag över hela kroppen av duschen. Såg ut som jag trillat i en hög med brännässlor=( Fick så här om dagen med, men inte över hela kroppen då. Tror det är vattnet som är orsaken.

Sen efter duschen så var det full rulle med att få i väg Benjamin till skolan och Cassandra till dagis. Men det gick smidigt.
Thea tog sig en tidig förmiddagslur idag. Redan halv åtta skulle hon sova.
Då sov hon en timma och sen var hon glad och lycklig som tusan. Hon och jag kollade på tv och tände en brasa.

Sen var det dags för att sova en stund igen för lilldonnan.
Efter det sovpasset så blev det lunch. Thea fick potatis, morot och kyckling med majs. Hon älskade det!=)



Efter lunchen blev det inte så mycket gjort. Jag och Thea gick och hämtade Cassandra redan vid ett tiden.

Var absolut inge kul väder alls att vara ute i. Snöade som bara den och det var skittungt att dra vagnen.
När vi väl var hemma igen så gick vi och hämtade ved och drog hem på pulka. "Yxade" lite till småbitar. Benjamin kom hem från skolbussen när vi var ute och donade.

Väl inne igen så var det mellis för barnen och sen läxläsning för Benjamin.

Till middag ikväll blev det pyttipanna och stekt ägg.
Thea fick sig en portion gröt när vi andra åt.

Thea var supertrött så henne fick vi underhålla med ett bad efter middagen för att försöka ha henne vaken till sju.

Vid 19 tiden la jag alla barnen i säng. Tyst och skönt blev det i huset=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar