måndag 18 januari 2010

God morgon Måndag

Har tappat stinget lite med bloggen, ska försöka bättra mig lite.
I går hände det inte mycket tror jag. Vi gick till Helena efter lunchen och umgicks lite. Sen gick jag hem med Thea och dom 2 stora grabbarna. Tjejerna och W åkte med Helena och Jonas in till maxi och handlade lite. Sen drällde vi bara runt här hemma fram tills klockan blev halv fem. Då va det dags för mig att börja med middagen. Hade bestämt att i skulle käka ihop med Helena och hennes barn. Så vi gjorde kyckligspetten och hon gjord klyftpotatisen. När kycklingen var färdig så knatade vi hem till henne och käkade. Hade ju inte ätit kyclingspett och klyftpotatis på nästa 24 timmar, så det var verkligen dags=) Och det var lika gott som vanligt!
Efter middagen där så duschade vi alla barnen där. Kan ju inte duscha dom hemma eftersom isproppen fortfarande är kvar och det bara är en provosorisk tank med vatten upp till oss. Sen blev kl 19och vi knatade hem och la barnen. B och C somnade nog direkt. Men inte Thea. Hon fixade och donade och pratade och lät i nästan 50 min i sin säng innan hon somnade. Men eftersom hon inte var missnöjd så fick hon ligga där och greja. Gick upp med jämna mellanrum och sa godnatt och gav henne nappen.
Kl 21 kröp jag ner under filten i soffan med en godispåse och ett glas fanta och slog på canal + där Wallander visades. Och efter det s hängde jag en tvätt innan sängen väntade.
Ja, det var väl våran söndag det=)

Dagen idag började kl 6:45 då en glad Thea ville komma upp. Gick ner och kulle byta hennes blöja som kändes lite väl tung. Tyckte jag blev lite blöt om handen och trodde den hade läckt. Men det hade den inte. För jag var inte blöt om handen....det var hennes bajs som läckt på min hand!!Fy säger jag bara. Och till råga på allt så fanns det inget vatten i kran just då=( tur jag har vatten på flaskor i kylen(måste ha det eftersom det inte går att dricka vattnet vi har just nu)
Kul att vakna till det!=(
Men nu flyter iaf dagen på=) Cassandra ha tråkigt, som vanligt. Thea sover och jag ska snart laga lunch.
Ha en bra dag gott folk!
Puss och Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar