söndag 17 januari 2010

Lungt i mitt hem

Är så hysteriskt godissugen, o allt jag hittade i skåpet var en kexchoklad. Tog den=) så jag hoppas inte Jonas blir sur när han ser att den är borta=)
I går hade vi besök nästan hela dagen. Johanna och Cricke och deras 2 barn Jonna och Viggo var här och hälsade på. Skitnice att träffa Johanna igen och snacka lite skit=) Va länge sedan sist...hoppas det inte dröjer lika länge innan nästa gång!
Barnen roade sig mest själva. Men Benjamin hade lite tråkigt så han gick hem till Andreas en stund på em och spelade lite där med han. Åt en god middag(som typ aldrig blev klar!) och efter det snabbstädade vi lite där uppe innan det var dags för dom att bege sig hemåt. Dom har ca 15 mil att åka, så det tar ju en stund för dom att komma hem då.
Men....det var iaf jättetrevligt! *tack söta er för att ni kom*

Kvällen slutade inte alltför rolig igår. Men jag var ändå trött så jag gick och la mig skapligt tidigt...innan 23 iaf=) Vaknade halv fyra i morse av den minsta i familjen. Hon var glad och lycklig och låg och snackade för fullt i sin säng. När jag kom till hennes säng så sken hon upp som en sol och blev överlycklig. Stanken jag möttes av fick mig att vilja gå därifrån bara och gömma mig under täcket och hoppas på att Jonas skulle vakna ist. Men så kan jag ju inte göra=) Bara att plocka upp den lilla damen och skynda mig ner till badrummet för att ta bort hennes skit. O så mycket som det luktade, ja det luktade i heeeela hennes rum, så förväntade jag mig att hon var helt nerskiten. Men det var hon inte! Det var en onödigt liten skit i hennes blöja så jag tycker gott och väl att hon hade kunnat vänta med den iaf tills kl var 8 eller något. Hon kan ju inte må så mycket bättre av den lilla tömmningen. Eller jo, uppenbarligen så gjorde hon ju det med tanke på hur lycklig hon var. Gick iaf upp sen och gav henne en flaska mat och sen ner med henne i sin säng igen. Men hon var ju klarvaken! Helt gråtfärdig av trötthet sa jag åt henne att sova och sen gick jag och la mig igen. Hon snackade och donade och jag förstod att min nattsömn var förstörd. Gick upp en gång efter 20 min till henne och sa åt henne att vara tyst så hon inte skulle väcka dom andra och sen sa jag godnatt med en barsk ton. Men det gjorde ingen nytta, för hon garvade mig bara rakt i ansiktet. Sa då åt henne att om hon inte sov nu så skulle hon vara trött dagen efter, så gav jag henne nappen i ett nytt försök med att få henne att sova. Vände mig om för att på nytt krypa ner under mitt täcke för att kunna återuppta min sömn. Hann bara halvvägs in innan hon nyser och då förstod jag ju att hon nysit ut nappen. Tillbaks till hennes säng igen och jag kände mig fram i mörkret efter hennes napp. Hon flinade och hade den i sina hand, så hon hade väl tagit ur den ur munnen redan innan hon nös för att leka lite med den. Gick o kollade på kl och såg att den var halv fem. Ville inget annat än att somna om så jag gick och hämtade fisen och gick in på mitt rum och stängde dörren. La henne tillrätta i min famn och gav henne nappen. Hon tokskrek. Hon avskyr att somna i famnen. Men jag mumlade något om att nu fick det vara nog, nu fick hon minsann sova. För jag har ingen lust att vara uppe på nätterna bara för att hon råkar vara skitnödig och pigg då. Godnatt Thea nu ska du sova! Godnatt Thea nu ska du sova. Så sa jag ett antal gånger innan hon tillslut lugnade ner sig i min famn. Och precis då öppnade Benjamin dörren och sa att han inte kunde sova för han drömde så mycket. Drog en tung suck. Kl var kvart i fem och nu började jag bli pigg. Thea somnade med en arg och ledsen min innan jag la ner henne i hennes säng. Gick sen in till Benjamin och sa åt han att sova. Strax före fem kunde jag krypa ner under mitt täcke som nu inte ens var varmt längre. Jonas hade ledsnat på skriket och gått ner och lagt sig på soffan så han kunde vara pigg på morgonen ist när alla andra barn skulle vakna. Stängde dörren om mig och låg och lyssnade om det var något mer barn som skulle vakna. Rätt som var det var så hör jag Thea tjoa av lycka i sin säng. Inte nu igen tänkte jag. Sneglade bort mot klockan och såg då att jag måste ha somnat en stund. För då var kl halv sju. Gick upp till henne och tog med henne ner och la henne brevid Jonas under hans täcke. Sen gick jag upp och la mig igen. Sov inte så mycket, men låg kvar där till kl var kvart över åtta iaf.

Om jag ska vara ärlig så har jag nog pratat helt i onödan inatt, för inte ett ord har hon nog hajjat=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar