torsdag 14 januari 2010

Äntligen

Nu äntligen ligger alla barnen i sina sängar och sover förhoppningsvis. Thea somnade strax före 19 idag, men det var sånt jävla liv på nästan alla barn här så hon vaknade inte långt efter att hon somnat=( Gick inte att få henne att somna om i sängen, hon verkligen tokskrek. Så jag tog upp henne men det blev inte så mycket bättre av det. Hon tycker ju inte om att somna i famnen, men jag kunde ju inte låta henne ligga där och tokskrika. Så hon fick skrika i min famn ist. Det tokiga va ju att jag var tvungen att göra matteläxan med Benjamin just då också, så han kom i säng någon gång. Men han var duktig och fixade det trots en skittrött och arg lillasyster.
Har haft Helena och Co här på middag ikväll igen, dom gick hem vid 19 tiden. Idag chockade vi våra kroppar med att äta pannbiff med fetaost i och pasta till. Så hysteriskt gott!=) Barnen älskar det med.
Jonas är inte hemma, han åkte vid halv tre tror jag och kommer väl hem runt 23 eller nått sånt.
Jo just det! När vi hade ätit klart så diskade jag såklart upp allt och det som skulle in i maskinen åkte in där. Nemas problemas. Men sen...när jag skulle ge Thea mat så hade vi bara en tunn liten ynkla stråle i kranen. Men det räckte iaf till hennes mat. Men när jag skulle hälla upp vatten i en flaska så var vattnet helt slut. Ringde Anders som skulle kolla varför vattnet va slut. Vad halv åtta kom han hit med en tillbringare med vatten och sa att det måste vara en ispropp någonstanns i rören=( Så vi är vattenlösa nu=( Men jag har iaf till och göra mat till Thea, tur är ju det! Lustigt bara att det blir en propp nu när det ändå är lite varmare ute. Vi har bara 8 minus just nu. Det har ju ändå varit 25 minus i flera dagar utan att det har blivit så här. Jaja, inte mycket o göra åt.

Nä, nu ska jag ha lite lyxtid för mig själv och sjunka ner i soffan och gotta mig i ett glas fanta=)
Ha en bra kväll ni me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar