onsdag 6 januari 2010

Sjukt idag

Känner mig absolut inge pigg idag=( Huvudet värker, ögat klibbar, snoret rinner och jag känner mig 10 kilo tyngre. Dessutom är jag så fruktansvärt trött. Thea tycker ju numera att det är helt ok att vakna runt 7 på morgonen, medans jag kan tycka att det är minst en timma förtidigt. Och i morse när hon började jollrade på sitt rum så tänkte jag göra nått jag aldrig gjort förut.....nämnligen att lyfta in henne till mig och låta henne ligga i min säng så jag kunde få halvsova en stund till.(Hörs det att jag är desperat efter en sovmorgon?) Men när jag kom för att hämta henne så hade hon bajjat. Så min tanke om att få sova vidare slogs snabbt bort och jag var tvungen att vakna till liv och ta hand om en nybajsad Thea. Säkert var hon hungrig då iaf, hon åt aldrig nått inatt. Så hon sov från halv nio igår kväll till 7 i morse=)
Cassandra sover fortfarande hon. Skönt för henne, för det blev ju senare än vanligt igår.
Jag och Thea har tagit plats i vardagsrummet på golvet, vi har tänt en brasa och myser o fryser och har det bra. Ute har vi 25,2 minus och inne har vi bara kanske 15 grader.
Måste ut och hämta mera ved snart, la precis in det sista i brasan. Har massa med småpinnar, men dom har jag huggit så jag har o tända brasan med...så dom slösar jag inte på=)

Ha en bra dag och klä er varmt för det är kallt ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar