söndag 28 mars 2010

Söndag kväll

Dagen idag har gått rätt fort måste jag säga...e det för att vi vridit fram klockan en timma tro??
Helt plötsligt var kl 16 och min pappa och Marie kom på besök. Jättetrevligt att se dom=) Barnen fick sina påskägg, men det var bara Thea som fick öppna sitt nu=) Hon fick 2 st bitringar i sitt. Välbehövligt kan jag lova! Cassandra och Benjamin får godis i sina, så dom får vänta med dom tills påskafton. Vi lär köra på det gamla vanliga...lite godis och en liten present var i äggen. Kan lätt bli så hysteriskt mycket godis annars. Tur det är lov veckan efter så dom har en chans att hinna äta upp allt godis. Brukar bli en hel del!
Måste även passa på att skriva att jag blev grymt nöjd med middagen=) Tyvärr ingen bild, glömde bort för stunden att jag hade en kamera. Ska jag skriva igen vad vi åt? Ja, det gör jag=)
Vi åt ugnsstekt lax i hummersås, pressad potatis och vitlöksstekt sparris. Kan det bli godare söndagsmiddag?=)
Cassandra var som ett plåster på sin morfar typ hela tiden dom var här, klängde runt hans ben och retades som en 5 årig tjej gör. Men hon hann även med att spela BUZZ med Marie=)
Benjamin höll sig lugn iaf. Efter middagen fikade vi med lite nymalet kaffe, Noblesse och Singoallakakor. Sen visade kl 18:30 och pappa och Marie begav sig hemåt. KUL att dom kom och ROLIGT att se dem!

Här hemma blev det hektiskt efter det. Vi skulle duka av allt och städa undan i köket, barnen skulle duscha, Thea blev trött och Benjamin och Cassandra hade blivit lovade att se på film på sina rum.
Tempade Thea innan hon skulle sova och hon har fortfarande feber skruttan. 6:e dagen idag med feber. Får ringa BVC imorgon och höra med dom om det finns något speciellt jag ska göra. Inte för att jag tror det, men ändå. Bättre att ringa en gång för mycket. Hon har ju tack och lov inte haft över 39 grader någon dag.

Imorgon är det ny vecka igen. Blir en kort vecka nu. Ledigt på fredag då det är Långfredagen. Barnen längtar efter påskafton...vilket barn gör inte det?=)
För Cassandras del väntas dagis tis, ons och tors. Benjamin har ju skolan.

BTW, Jonas ska åka och köpa lite kläder imorgon som jag lagt undan på H&M här i stan. Fick hem en kupong från H&M för nån dag sedan, Köp 3 betala för 2. Så det jag lagt undan är 1 jacka till Thea, 1 par överdragsbyxor till Thea och 1 par till Cassandra. Då blir det ju ett par överdragsbyxor på köpet=) Lika bra att passa på när man får erbjudanden. Sen har iaf Cassandra ett helt set då också, Thea med för den delen. Då är det bara att flörta med Jonas som måste åka till Små Stjarnor och köpa ett set till Benjamin och en jacka till till Cassandra. Sen är dom fit för våren! Bara skor kvar=) Har hittat lite fina som jag tänkt köpa åt dom. Har bilder sparade på datorn på skorna, så jag kan visa er dom imorgon. I dag bjuder jag inte på några bilder tyvärr.

Natt Natt

1 kommentar: