söndag 21 mars 2010

Snö snö snö

Fy så det har snöat här idag! Det har minst kommit 15-20 cm!! Men det är fint iaf=) Men det vore ju skönt med lite sol nu även om jag har älskat denna vinter som har bjudit på massor med snö.

Idag på eftermiddagen så åkte jag och Helena till Hälla en snabbis. Hittade 2 par schyssta jeans till Benjamin samt en schysst piké till han.
Var hemma igen till 16 tiden. Då stannade jag hemma hos Helena tills Cassandra och Benjamin kom hem. Sprang hem och hämtade dom då och sen tillbaka till Helena och käkade en kalasgod middag=)
Tyvärr var Thea grymt trött, men jag ville hålla henne vaken tills vi kom hem igen så hon kunde få sova för natten i sin säng. Gick hyfsat bra.
Men det var inte lätt att ta sig hem inte! Gick knappt och köra vagnen i all snö som kommit. Men vi lyckades ta oss hem. Hela korgen under vagnen var full med snö när vi kom in så jag och Cassandra började ösa ur allt. Men det var rätt lönlöst, för all snö som låg där åkte ner på min dörrmatta. Så vi fick skotta av den=) Haha, helt sjukt vad det kan snöa mycket på bara en dag. I morse var det ändå barmark här längs vägen...och nu är det helt igensnöat=)

Provade Benjamins nya kläder på han när vi kom hem. Dom var lika snygga på=)

Just nu sover barnen och jag har hamnat här som vanligt. Ska snart ta och packa Benajmins skolväska inför morgondagen. Han har idrott imorgon så jag brukar alltid packa kvällen innan då. Men vi får se om det ens blir nån skola för han imorgon. Tydligen har han varit trött hela helgen samt sovit ända till 9 i morse samt hela bilvägen hem. Håller han på o bli sjuk tro?? Det är INTE likt han att sova så mycket. Men men, det visar sig imorgon.

Nä hörrni, nu ska jag resa mig från soffan och gå o göra lite nytta!
Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar