lördag 27 mars 2010

Kväller

Nu har lugnet och tystnaden hittat vårat hem!
Alla barnen sover sen nån timma tillbaka, och det är inte helt fel vill jag lova=)
Thea var så trött så hon slockna redan vid 19 tiden...som alltid. Hon fick en panodil nu med innan hon skulle sova. Hon har haft feber hela dagen idag med, under dagen har den legat på 38,2 och nu på kvällen var den 38,4. Lillfian!
I morse när jag låg kvar i sängen och försökte vakna så hörde jag hur hon hostade illa här nere. Men sen blev det bättre tyckte jag. Men efter att hon sovit så har hostan varit framme direkt. Och när hon äter. Men jag lyckades iaf få i henne en hel portion gröt vid 13 tiden samt en snutt banan. Sen provade jag ge henne köttfärssås med kokt potatis, morot och paprika. Hon åt ett par tuggor utan problem, men sen började hon hosta och hon blev jätteledsen. Verkar som att det gör ont i hennes lilla kropp när hon hostar. Lika grin varje gång hon hostar. Så nån middag blev det inte för den lilla damen. Däremot så slukade hon 150 ml välling innan natten. Hon myste lite vid mitt bröst medans jag bar upp henne till hennes säng...då kom hostan igen och hon blev jätteledsen. Efter ett tag somnade hon. Får se hur denna natt blir då, har vi tur så blir den lugn! Så länge hon inte hostar så är det ju lugnt iaf. Idag var alltså hennes 5 feberdag...den började ju i tisdags på eftermiddagen. O hela tiden har den legat mellan 38,1 till 38,7. Hoppas hon piggnar på sig snart! Annars får jag ringa vårdcentralen på måndag om hon fortfarande har feber.

Har kommit på att jag ska bygga ett "kök" till Cassandras rum. Såg en bild på nätet idag som var hur fint som helst. Vet inte riktigt hur den tjejen gjort, men man ser ju på ett ungefär. Sen får jag väl använda mitt eget huvud och tänka lite hur jag ska göra=) Har iaf "bokat" min käre bror till att hjälpa mig kakla hennes "kök". Färgerna kommer gå i vitt och rosa. Märks det att vi tjejer här hemma gillar rosa=) Hmm...Thea har väl ingen egen åsikt, men men=)
Brorsans tjej nämnde nån mosaik som var rosa och lila om jag förstod det rätt, kanske skulle bli klockrent!

Själv är jag just nu grymt sugen på att dippa morot, men vi har ingen dipp hemma=( Vet att man kan göra egen, det är också smaskens, men det var just Ranch jag ville dippi i ikväll. Får nöja mig med min supergoda Mariestad som finns i mitt glas=)

1 kommentar:

  1. Låter som ni har det rätt tyst och skönt :)
    Hoppas Theas feber försvinner snart..
    Puss

    SvaraRadera