torsdag 4 mars 2010

Godmorgon Torsdag

Hej o hå vad tiden går fort!
Idag blir Thea 6 Månader!! Ska ta nån bild på henne sen...har tyvärr fortfarande bara mobilkameran.
Fundrar på att köpa en digitalkamera på lördag=) Då är vi lediga här hemma=) Hela helgen är det ledigt! På lördag planerar vi att åka till min syster och hennes familj i Arboga. Var tänkt att Jonas skulle varit borta i helgen, men igår kväll blev det ändrade planer=)
Idag är Benjamin i skolan och Cassandra på dagis. Hon skulle på någon teaterföreställning med dagis idag....kul!
Efter skolan blir det läxläsning en stund och sen kommer det en varsin kompis hit till Benjamin och Cassandra vid 15 tiden.
Jag och Thea ska mysa idag bara. Skulle behöva gå och hämta ved...men det är ju så skitjobbigt när det är så mycket snö. Vägen dit är absolut inte lång, men det är helt igensnöat. Sist jag hämtade ved( 2 dagar sen) så sjönk jag ner i snön ända upp till mina lår. Inte lätt att gå där då! Och ännu värre blir det ju på tillbaka vägen när man har all ved att släpa på också. Jaja, vill ju inte ha det kallt inne heller så det är väl bara att palla mig ut sen och göra det jag ska.
Annars så verkar det som att det bara är jag som njuter av vinter vi har!=) Var och varannan kotte klagar på alla snö....och jag bara njuter=)
Skulle även behöva damsuga här hemma idag. Bäddat har jag redan gjort, så det behöver jag inte tänka på. Tvätten är vikt och inlagd i garderoberna. Hmm..verkar som jag kan ta det hyfsat lugnt idag mao.
Ha en toppen dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar