tisdag 24 november 2009

Uppsala

Idag ska vi åka på återbesök hos ögonläkaren i Uppsala med Thea. Tänkte som så att det är väl lika bra att åka om vi ändå har en tid. Dom vill ju bara kolla så hon hänger med i blicken nu. Och det tycker vi absolut att hon gör. Kl 13 ska vi vara där.
Benjamin var pigg som en lärka igår och i morse, så nu är han tillbaka till skolan igen. Cassandra är på dagis, ska hämta henne redan vid 12 så får hon åka med till ögonläkaren. Hon slutar ju egentligen 13:30, men då blir det ju svårt att hämta henne. Benjamin kunde följa med en kompis hem efter skolan.
När vi är hos ögonläkaren så släpper Jonas mig och tjejerna där, så åker han och gör en sak i Uppsala....*hemlis*=)

Fick en hel del otrevliga och tråkiga sms igår kväll av Cassandra och Benjamins pappa=( Förstår inte hur man kan ha en sån ton och attetyd som han har, han är ju faktiskt vuxen!

Igår kom dagiskorten på Cassandra. Så ni som vill ha nått får skynda er, för det var inte många. Ska behålla nått själv sen ska jag skicka till Farmor och Farfar.

Igår när jag skulle (för en gångs skull) göra rent spisfläkten höll jag på att få en hjärtsnurp. Tog ner ena av dom två filtrena och ser då fullt med MUSSKIT på den!!! Förstår ni hur fort mitt hjärta slog då??!! Hur kan det finnas musskit där? Vad gör dom i min spisfläkt dom små vidriga djuren? Är livrädd för möss och råttor! Iaf så när jag ändå hade filtret i handen så spolade jag hett vatten på den och gjorde rent den, men hela tiden var jag tvungen att snegla mot spisen så det inte skulle hoppa ner nån mus eller råtta från fläkten. O det gjorde så jag skållade mina fingrar både en och två gånger=( Sen var ju ett problem kvar...att få tillbaks den. Då var jag ju tvungen att vara nära fläkten såklart. Usch, vilken traumatisk upplevelse!
Tur det är dubbla lager filter så inget musbajs kan komma emellan dom små hålen. Kul o hitta en sån i maten=(
Nu är det ju ett filter kvar som ska göras rent, och kan lova er av hela mitt hjärta att jag överlåter det till någon annan.
Det var verkligen så illa att jag får rysningar när jag tänker på det!

Nä, nu måste jag tillbaka till verkligheten och göra mig i ordning. Passar på medan Thea ändå sover. Eller...hon sover ju nästan jämt med ändå=)
Ha en toppendag allihopa i det jättetråkiga vädret.

Ni vidriga små varelser! Ni får verkligen se till att skydda er, för här hemma kommer ni inte o överleva länge! Bäst är att ni flyttar på er frivilligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar