onsdag 4 november 2009

Godmorgon

I morse var jag riktigt seg! Inge kul alls när kl ringde vid 7. Men det var bara att palla sig upp o ta en dusch så jag skulle vakna lite. Cassandra skulle ju till dagis så det fanns inga allternativ idag. B e fortfarande hemma. Han fick feber igår kväll igen=( Nattvirus!
I går kväll tog jag med mig Thea o gick till Helena. Vi åkte sen iväg hem till Carin och grattade henne. Fikade gott och drack kaffe=) Thea fick sig ett tokskrik där. Hon var skittrött. Problemet me henne är ju att hon har så svårt att somna i famnen, hon vill helst somna själv i vagnen eller sängen.. Jättebra när vi e hemma, men när vi e borta så blir det inge kul. Men hon lugnade iaf ner sig och låg i min famn. När vi kom hem vid 21 tiden så tänkte jag att hon var hungrig (hon åt en liten skvätt vid halv sju innna vi åkte). Men då började hon tokskrika igen. Ville absolut inte ha nån mat! Så Jonas gick o la henne i sin säng och då somnade hon jättebra nästan på en gång. Sen sov hon ända till tio över fem imorse=) Då fick en till liten skvätt mat och sen sov hon vidare tills jag väckte henne vid 8=) Dom enstaka få gångerna Thea har ätit 2 gånger på natten (kan räkna dom på en hand tror jag) så har jag varit helt slut. Vet att jag har det rätt lyxigt att hon sover så bra på natten, och dagen, men man vänjer sig vid det man har och klagar då om hon skulle vilja äta 2 gånger på natten. Lustigt!
Har börjat ge lillfisen lite ersättning på dagarna me. Först ammar hon, men blir hon inte mätt o nöjd då så får hon en liten flaska också. Funkar alldeles yppeligt för oss.
Idag är det den 4 november och det betyder att min lillskrutta blir hela 2 månader idag *hurra för dig lillfis*
Cassandra var överlycklig här hemma imorse. Hon skulle nämnligen på musikteater med dagis idag, och + att hon fick sin nya hello kitty tröja på sig idag och sin rosa vinterjacka=) Tänk att så lite kan glädja en liten tjej på 5 år!=) Är bara 2 grader här idag och det blåser massor. Så bara skaljackan skulle bli kall även med fleecen under. Så det blidde vinterjackan men utan fleecen.
Idag om jag känner att jag orkar ska jag rensa lite ur B´s garderob. Vet att 2 par av han jeans e på gränsen, då e det bättre att sälja dom och köpa nya. Hur dom nu kan bli försmå....han växer ju aldrig. Han är ju bara 120 lång stackarn.
Jag har flyttat upp datorn för stunden till övervåningen och gör B sällskap. Han sitter nämnligen o spelar ps2. Opps...nu vaknat Thea. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar