måndag 9 november 2009

Efterkontroll

Idag var jag på den berömda efterkontrollen på MVC. Gjorde inte så mycket, tog lite prover och vikt, pratade och pratade=) Mitt järnvärde var 134 nu, så det är ju toppen=) Vikten är på 56 kg. Vägde 58 vid inskrivningen. Gick bara upp 8 kg när jag var gravid så -10 kg sen förlossningen e ju helt ok. Dock skulle jag önska att allt överflöd till hud kunde försvinna någongång. Ser ju inte alltför kul ut just nu=( Men jag får väl börja röra mig lite mer kanske.
Imorgon var det tänkt att Thea skulle till BVC för o väga sig men dom ringde därifrån idag och ställde in den tiden. Tydligen mycket sjukdommar där. Men jag har inget direkt behov av att väga henna eller mäta henne just imorgon. Det är väl mer det att det är kul att se hur hon ligger på sin kurva. Men jag tycker iaf att hon verkar må bra=) Hon har ju börjat få ersättning på dagarna sen en vecka tillbaka nu ca och det funkar bra. Hon ammar nu en gång på morgonen och ibland nån slurk på dagen(om jag är hemma) och en liten slurk på natten. Resten är det ersättning. För oss passar det jättebra att ha det så! Kommer dock INTE att sluta amma helt på ett tag. Tycker det är rätt mysigt att amma henne.
Benjamin har varit hos en kompis efter skolan idag. Han är där nu med men ska snart bli hämtad. Sen har han läxa att göra som ska vara klar senast imorgon.
Cassandra bara lallar runt just nu. Pratar, pratar och pratar....blir galen på henne snart=) Tur det är dagis imorgon så hon kan prata hål i någon annans öron=)
Blir slappo middag här hemma idag. Pyttipanna med ägg eller pommes och korv. Har inte bestämt än vad som går fortast att laga=) Har ingen direkt lust eller ork att tillbringa någon längre tid vid spisen ikväll.
Nä hörrni...ha det bäst. Puss o Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar