fredag 13 november 2009

IDOL

Har precis kommit hem från Helena med familj. Jag och barnen var bjudna på middag där ikväll. Jonas jobbar ju inatt, så då slapp jag o barnen sitta själva hemma. Bjöds på tacos, äppelpaj och chips=) *tack söta er för en trevlig kväll*
Barnen vart lite stinsliga på slutet och då kändes det verkligen som att dom gick på övertid för den här dagen. Så vid halv nio begav vi oss hem. Dom klädde av sig snabbt, borstade tänderna och sen stupade dom i säng. Thea väckte vi hemma hos Helena runt 8 tiden. Tänkte hon skulle käka sitt kvällsmål då och vara vaken en liten stund innan hon sover för natten. En redig skit hade hon lagt i blöjan....bajj överallt=( Usch, det luktar ju verkloige skunk! Får kväljningar o rysningar när jag ska byta. Inte alltid, men just idag fick jag det. Tacosen höll på att komma upp igen=(
Nu ligger hon här på filten i vardagsrummet med mig och kollar på IDOL. Har ju missat typ alla som sjungit, men vad gör det om hundra år?. Hickar som vanligt gör hon också....sötnosen.
Imorgon bär det av till sthlm för barnen. Jonas lär ju sova en stund in på dagen. Men kl 13 är vi bortbjudna till Micke och Mitra uppe i Fjärdhundra. Benjamin blev lite avis på det, han ville leka med Elias. Men påminde han snabbt om Globen och då var det grönt=) Så vi lär stanna där hela dagen då, för vi ska käka middag där också. Och några bira lär slinka ner i Jonas mage, för han ska inte köra. Ja, inte jag heller för den delen men jag ska nog inte dricka nått. Har ju lilla Thea att tänka på.
Har fortfarande inte vikt tvätten här hemma. Har sagt hela dagen att jag ska göra det. Men varje gång jag har gått dit så har jag gått därifrån på en gång. Sån skittråkig tvätt o vika=(
Har inte städat heller. Tog övervåningen igår, men inte här nere. Så jag och dammsugarn lär bli vänner ikväll. Tur att ingen är lättväckt av barnen, då kan jag göra sånt nu när dom sover.
Tände en brasa innan jag gick idag. Hade bara 16 grader här inne då. Nu när jag kom hem igen så är det varmt och gott=) Fläkten är på fortfarande på den, så den blåser fortfarande ut varmluft=)
Nu ska jag mysa med lillfisen på filten en stund innan hon får lägga sig i sin säng och sova.
Natt natt på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar