söndag 8 november 2009

Fars dag

Sista dagen på denna helg...tiden går fort!
Igår gjorde vi faktiskt inte mycket. Hela fm var vi bara inne och gjorde inget, barnen lekte och Thea bara va. Efter lunchen stack B hem till Andreas, och där är han än. Dom andra käkade lördagsgodis och kollade på film. Sen drog C till Hanna och lekte. Men efter ett tag drog vi ut dom 3 som var kvar och begav oss dit där B och C var och klädde på alla utekläder och var ute en stund. Tyvär kom vi ut rätt sent så vi hann bara vara ute i drygt en timma, sen blev det mörkt. B ville sova kvar hos Andreas, men vi andra gick hem o började med middagen. Fick bli kycklinglåda, ris och sås *mums*
Jag hann med att lägga ut lite annonser på blocket under gårdagen, det var på tiden! Har fått en hel del svar, så nu hoppas jag att allt blir sålt=) Schyssta kläder till bra priser, så det borde jag bli av med=) Sätter man höga priser blir man nog också av med det tids nog, men jag vill bli av med det NU och satte därför låga priser.
Har ett pkt som ska läggas ut idag. Men inte barnkläder, utan mina mammatoppar jag hade när jag var gravid och ett par mammabyxor. Inte allt, för en del som var välanvänt slängde jag. Men det som är i bra skick fortfarande. Kollade själv på blocket efter schyssta mamma plagg när jag var gravid. Hittade en hel del fint, men INGET i strl S som jag har. Allt var i strl M och uppåt. Jättetrist. Det finns väl många fler än jag som bara drar strl S i mammakläder, borde det göra iaf=) Likaså i butiker, fanns sällan i strl S. Dom tog förmodligen bara in nån enstaka av den strl och resten i större strl. Så lite svårt var det allt att köpa. Men jag överlevde det me=) Fick köpa vanliga toppar, fast i strl M, då gick det bra=)
Här hemma e det lungt just nu. Karln duschar, jag är här, Thea sover och dom andra 3 är uppe och leker.
Utvilad och pigg är jag idag=) Thea vaknade inte en enda gång inatt. Kl 8 imorse vakna hon=)! Första gången hon sov hela natten utan käk, annars äter hon ju en gång runt 4-5 tiden på natten. Inte för att det är jobbigt, hon äter ju på mellan 5-10 min.
Ska bege mig in i duschen när J e klar där, sen måste vi nog ta oss ut en stund med dom små liven.
Ha en bra dag allihopa!!Glöm inte att gratta era pappor eller era barns pappa idag på fars dag!
Jonas har fått teckningar av barnen, choklad, en jacka och en fleece=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar