onsdag 18 november 2009

Segt idag

Vet inte varför jag är så seg, har ju faktiskt sovit kanon. Thea käkade vid 18 igår och somna för natten vid 20 tiden. Tänkte då att hon snart skulle vakna för o äta, men det gjorde hon inte. Hon sov ända till kvart i sju i morse=)*tjoho* Så då var jag pigg o utvilad, men skyndade mig ner för o värma en flaska åt henne. Trodde hon skulle vara vrålhungrig eftersom hon inte ätit på 13 timmar. Men så hungrig var hon inte, hon åt inte ens 120 ml=( Jaja.
Hade en glöd i mig att fixa i hemmet idag, men jag blev seg under dagen. Allt som hänt här hemma idag är att spegeln i hallen är på rätt plats på väggen samt att vi bytt plats på tv apparaterna i hemmet. Var ju så less på våran superfula bakprojektionstv, verkligen stor och ful. Men Jonas tycker såklart det var bättre, eftersom den är 40 tum och den svarta bara 28 tum. Men han gick med på att byta plats på dom, så nu är den lilla här i vardagsrummet och den stora får vara där uppe vid ps2. Jonas tycker vi behöver köpa kikare nu, så vi ser fram till tv:n....får väl köpa en åt han då=)

Haha, jag o Jonas gick o hämtade C på dagis idag. Och när vi skulle gå hem så tänkte vi att vi skulle ta skogsvägen hem. Men det skulle vi inte ha gjort!=)
När vi skulle vika av mot "våran" grusväg så var det värsta kalhygget där och vi insåg rätt snabbt att vi var tvugna att bära vagnen över hela det. Sagt och gjort. Vi bar och bar. Marken var värsta sankmarken med pölar och lera överallt. Så tillslut så sjönk jag ner i allt det där. Kan ju tala om att det blev svinkallt om mina fossingar. Hade ju bara gympaskor på mig. Hela skorna och en bit av vaderna var helt under det kalla vattnet. Snuskvatten! Och till råga på allt så stod våran granne Lage där och kollade på oss...han måste tyckt vi var dumma i huvudet när vi kom bärandes på en stor vagn mitt från ingenstans, och jag dyngblöt om mina fötter=)
Tack o lov var det inte långt kvar då tills vi kom till grusvägen och sen var det bara typ 5 min kvar tills vi kom hem. Vid vartenda steg hem sen så bubblade det i mina skor av allt vatten.
Kan tala om att det var skönt att ta av sig det och byta till torra skor. Kan även tala om att jag ALDRIG mer ska ta den vägen hem, håller mig till bilvägen när jag har vagnen med=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar