fredag 20 november 2009

Nattbloggar lite

Gick o la oss här hemma för över en timma sedan, men nu är ja uppe igen=) Kunde inte sova, då är det värdelöst att bara ligga där i glo på ingenting. Så nu är jag nere igen. Har precis skruvat upp 3 hängare i hallen. Tog ju ner hatthyllan därifrån när jag ändrade om på spegeln så nu får det bli hängare där ist. Det är ju iaf ingen som går in den ingången.
Har även gått igenom lite av det jag köpt i julklappar åt barnen. Insåg när jag gjorde det att det bara är saker till Cassandra i den påsen....hmmm...hur blev det så?? Jag vet, hon älskar Hello kitty och jag är också rätt svag för "den glada katten" så därför är det bara till henne däri. Så nu kan ni ju gissa på att det bara är Hello kitty saker i påsen=)
Vet ju inte alls vad vi ska köpa till Benjamin. Han önskar sig ju aldrig något...tråkmåns. Jo, det gör han. Men bara typ Wii o sånna dyrgripar. Vi har ps2 och det får räcka.
Men sen finns det ju många fler att köpa till så det är dags o sätta fart med det snart så man slipper ge sig ut i sista minut. Ska ju ha julen här hemma i år, så det känns som att jag har lite annat o göra dagarna före jul än o julhandla. Dessutom kommer min älskade lillasyster hit ett par dagar före ju, så då ska jag umgås med henne också. Vet inte heller om vi ska passa på att gratta syrrans karl Magnus då på julafton, han fyller strax innan jul, samt Jonas som fyller på nyårsafton. Måste diskutera det med släkten=) O vad ska jag hitta på att köpa till mitt hjärta? Nån med tips o ideér?

Jäkla flugor....e trött på dom nu. Dom har ju fått nå knas eller nått. Nu e det en som surrar i taket som tusan, men som vägrar sätta sig nånstanns så jag kan slå ihjäl den. Slog 2 st när jag försökte sova nyss. Men nu är det tydligen en här nere också. Har flugsmällarn redo här så jag kan ge mig på den snart. Har försökt 2 ggr, men missat den=( haha.
Nu så, nu är den död. Så nu kan jag koncentrera mig igen. Den störde mig när den lät så dant=)

När jag var liten uppfostrade min pappa mig med att man inte ringer till folk efter 22 på kvällen. Så jag lär få sitta här ensam inatt och surfa eller nått. Tur jag vet att Helena också är vaken, då kan iaf hon o jag prata en stund ikväll=)
Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med i hemmet just nu så här på natten. Vill ju liksom inte väcka dom som sover däruppe. Så tyst måste jag vara iaf. Kanske kan svabba golvet i hallen, det behövs såg jag. Gjorde det igår och imorse, men det var lite skitigt igen såg jag.

Imorgon ska Jonas åka till badhuset med Joel och Emil. Har ingen vidare lust o åka med dit tyvärr. Vill hellre gå runt på stan och ner på jysk o sånt och leta efter ljusrosa servetter till dopet, samt vita dukar att ha då. Får se hur jag gör.
Tror Adam och hans familj från Arboga skulle komma också och köpa gris av Anders. Så dom lär jag ju gå och morsa på.
Sen tänkte jag även vinna drömvinsten på Lotto imorgon (är det ens någon?=)). Skulle behöva det såhär inför julen=)
Vad ska ni andra göra imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar