tisdag 17 november 2009

Snörvel Snörvel

Thea har haft en jobbig natt=( Hon har sovit, men inte jag. Låg o lyssnade på henne nästan hela tiden. Hon låg och vred på sig och man hörde hur täppt hon var hela tiden. Hon började bli snorig igår på dagen. Det är det som är nackdelen med napp kan jag tycka, hon vill ju ha den men då är det ju svårt att andas genom munnen. O eftersom har var så täppt var det ju svårt att andas genom näsan. Annars brukar hon inte ha napp när hon sover på natten, bara på dagarna. Idag tycker jag hon verkar må lite bättre iaf. Inte täppt eller så. Hon äter inte så vidare värst bara=(

Idag har vi hunnit vara på Karlssons i Morgongåva och handlat lite. Blev 3 julstjärnor, julpaneler,bakformar och lite glöggmuggar med skålar till. Började smyga in julen redan igår=) Älskar julen!=) Så mysigt med julgardiner och julstjärnor/stakar. Bytte gardiner i köket och satte upp stakarna i förnstrena igår. Nu precis satte jag upp stjärnor i vardagsrummet. Ska byta gardiner i hallen nu också och få upp en stjärna där. Våran hall är ju så stor och en så stor del av hemmet, därför ska jag ha julgardiner där i år. Annars tycker jag att det räcker med att ha det i köket. Köpte även en ny stor duk till köksbordet igår. Blev en svart. Skitsnygg=) Snyggt att ha lite silvriga julsaker på och till sen=)
Nu snart kommer dom "stora" barnen hem. Cassandra skulle ha 3 dagiskompisar med hem idag. Tyvärr var Nellie sjuk, så det får bli två kompisar med hem=) Och Benjamin ska leka med Andreas idag. Så det blir fullt hus. William ligger här på soffan brevid mig just nu och kollar på Alfons, och Theafisen sover.
Nu ska jag byta gardiner=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar