tisdag 10 november 2009

Hälla och lite shopping

Åkte till västerås idag. Hamnade vid hälla och besökte en del butiker. På Lindex där hade dom halva reapriset på massor av varor! Hade turen att hitta en jättefin skjorta till mig själv på barnavdelningen(strl 170). Den går i lite rosa så den blir jättefin att ha till dopet. Tur att jag inte är alltför stor så jag kan handla på barn=) Till Theafisen så blev det en vit liten tunika som hon med ska ha på dopet(på dopfikat efter kyrkan). Till Cassandratjejen blev det ett par byxor,en pyjamas och två kjolar. Pyjamasen och en kjol ska hon få i julklapp. Ja, det är lika bra att börja tänka på sånt redan nu, vipps så är julen här! Till Benjamin hittade jag tyvärr ingenting=( Eller jo, det gjorde jag. En asschysst skjorta och ett par byxor som var ok. Men köpte inte det idag.
Sitter och finular lite på Theas dop....hur vi ska lägga upp det och vad vi ska bjuda på efter osv...svårt sånt där. Har iaf bestämt vart vi ska vara efter dopet=) ett framstag i rätt riktning!
Jaha, här hemme är det bara jag vaken. B och C la sig runt 8. Vi var hos Helena och Anders och käkade middag, därför blev det sent för barnen i säng idag *tack söta er för middagen*. Thea har sovit större delen av eftermiddagen. Jonas väckte henne vid nio för hon skulle käka lite och få en ny blöja och pyjamas inför natten. Men sen blev hon så "pösig" så jag gick upp o la henne för typ 20 min sedan. Igår kväll käkade hon vid kvart över åtta, somna runt nio halv tio och sov HELA natten ända till 8 imorse=) *bra mammas lillfis*
Idag fick Thea en jättefin fleeceoverall som Jonas köpte åt henne. Har spanat på den själv ett tag, men bara aldrig köpt den. Men när Jonas kom hem efter att ha varit inne o handlat lite mat så hade han köpt den=)
Hade tänkt vaccinera oss imorgon, men får skjuta på det en vecka. Benjamin ska ju till Globen på lördag och se Monster Jam med Benny och Ingela(han fck det i födelsedagspresetnt av dom) och jag har ingen lust att han ska bli febrig eller nått och missa det. Många blir ju lite sänkta av den....andra inte. Men dumt o chansa! Dessutom ska Jonas jobba imorgon kväll, så då går det iaf inte. Kommer fler tillfällen.
Nu väntar lite tvätt på att bli hängd, så jag ska väl fixa det. Sen ska jag slösurfa lite innan det är dags för mig o krypa ner under täcket.
Må så gott ni alla och var rädda om er!
Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar