tisdag 24 november 2009

Tisdagkväll

Tycker det är rätt mysigt när det är så mörkt ute, blir många värmeljus tända då=)
Här hemma är det sport på tv(som alltid). Så ni vet väl redan nu då att jag inte tänker spendera min tid i soffan ikväll. Ska bara blogga lite här. Har varit uppe med världens lass med rena kläder och vikt in i allas garderober. Nu är det bara lite handdukar och sånt kvar som ska flyttas på från tvättstugan. Gör jag inte det ikväll så får det bli imorgon. Såååå skönt att ha tvättstuga inne i huset, bara att stänga dörren när det ser för trist ut därinne=)
Ikväll blev vi bjudna på middag hemma hos Helena och Anders. Eller ja, vi köpte med till potatisgratäng och dom hade fläskfilé hemma. Sen lagade vi middagen tillsammans. Hade svampsås till maten, superduper gott! Sen tog Jonas med sig B och C hem och la dom, och jag och Thea stannade kvar och hjälpte till att röja undan allt från köket.
Även om jag gillar mörkret när jag är inne så gillar jag INTE att gå ut ensam i det. E mörkrädd=( Men söta Jonas kom och mötte mig så jag slapp gå själv. Tyvärr hade jag glömt allt kvar hos Helena....skötväskan, Theas fleece och matkassen...så Jonas var gullig och gick och hämtade det. Helena tyckte det iaf var tur att jag kom ihåg att ta Thea med hem=)

Var ju hos ögonläkaren idag med Thea. Det gick bra. Trodde inte hon skulle behöva droppa ögonen den här gången eftersom hon gjorde det sist och då fanns det ju inge fel. Men där hade jag fel. on ville göra om hela proceduren igen. Sagt och gjort. Tog väl 1½ timma innan vi blev klara där. Fanns fortfarande inge fel. Och nu tyckte läkaren hon följde med blicken precis som man ska när man är 2½ mån som Thea är. Skönt! Men....vi ska tillbaka igen=( Om ca 4 månader. Då ska dom kolla allt en gång till. Fråga mig inte varför.

Benjamin var hemma hos Elias efter skolan så vi hämtade upp han där på väg hem från Uppsala.
Tog en snabb kopp kaffe där och snackade lite skit, alltid trevligt=)

Sitter här nere och försöker lyssna om Thea ska föra nå liv eller inte. Hon var trött så jag gick upp och la henne i sin säng för typ 10 min sedan. En gång har jag varit upp, då hade hon tappat nappen. Men nu verkar det tyst...hon somnade säkert. Det gör hon ju alltid annars. Är sååå tacksam för att hon älskar sin säng och vagn! Även om det ibland känns tråkigt att hon inte tycker om att somna i famnen.

Ha en bra kväll och va rädda om varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar