fredag 13 november 2009

Fredag hela dagen

Vaknade 7 i morse. Inte av mig själv såklart utan av väckarklockan=( Tur det e helg så jag slipper ställa den och stressa upp o få barnen färdiga för skola/dagis. Gick iaf med B till bussen tjugo i åtta i morse och sen gick jag hem och hoppade i mina mjukisbyxor och kröp ner under filten i soffan en stund. Men sen började allvaret för dagen...=) Tog en låååång och varm dusch, sprang runt i huset och letade efter mina tjocka strumpbyxor, klädde på mig, sminkade mig och bara tog det lungt innan Thea vaknade. Cassandra satt under den tiden och pärlade vid köksbordet. Hon har pärlat ett hjärta som hon ska ge till sin pappa imorgon. Just ju, imorgon kommer ju klockan att ringa igen. Benjamin ska till Globen med Benny och Ingela och kolla på Monster Jam=) Ska ringa min kära bror och kolla om C kan lifta till sthlm med honom, så får Johan och Lisette hämta henne i sumpan.
Jonas ska jobba inatt igen, han börjar kl 16 idag på em och slutar 04 inatt. Så ikväll blir det till att mysa ensam i soffan igen. Benjamin ska få se lite på IDOL, men bara till nio tänkte jag. Vill att han ska vara pigg och glad imorgon...inte trött och grinig. Han har ju längtat som en tok efter att få åka dit, så jag hoppas dom får en toppen dag. Han har tom sparat undan lite av sina veckopengar så han kan ta med dom till Globen ifall att han hittar nått han vill köpa. Inte så jättemycket, men det är tanken som räknas från hans sida tycker jag. Han är en ekonomisk och klok grabb!=) Tror han sparat ihop till en hundring, så jag skjuter till med lite också. Jag ger han lika mycket som han själv har, så han får dubbelt så mycket som han sparat till. Och skulle det kosta mer så vet jag inte vad jag ska göra. Vill ju inte skicka med han för mycket pengar, han är ju trots allt bara 7 år. Men jag vill inte att han inte ska kunna köpa något om han hittar nått han verkligen vill ha. Jaja, det köser sig nog. Eller så får han helt enkelt önska sig nått av det han ser i julklapp!
Nä, nu ska jag vika tvätt.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar