måndag 23 november 2009

Godmorgon Måndag

Här sitter jag, helt ensam. Barnen och Jonas sover. Vaknade av Thea vid 6 i morse och gick ner och gjorde mat åt henne. O när jag kom upp låg hon där så sött med sina små händer över ögonen och försökte somna om. Men jag tog upp henne då och gav henne det jag gjort i ordning. Varför vet jag inte, kanske borde låta henne sova om hon ändå somnar om utan mat. Vore ju bäst så. Jaja, får göra så imorgon ist=)
Iaf, kunde inte somna om efter det så jag gick upp. Jonas låg nere på soffan och sov så han gick upp nu när jag kom ner. Lite trist att han sover där, tycker det är mysigt att vakna när man har någon brevid sig i sängen. Varje gång J och E är här så får jag också jämt vakna själv, för då ligger han hos dom. Nu hör jag någon däruppe....hmmm...kan inte den vara liiite tystare? Låter som en hel elefant är på väg upp! Det är Cassandra som e vaken. Benjamin sover tydligen, för han snarkar säger c=)
Blev senare än vanligt i säng går för dom. Deras pappa som dom vart hos i helgen vägrade komma hit och lämna barnen till mig. Han tyckte jag skulle komma till han och hämta dom. Försökte förklara flera gånger att jag inte kunde det. Var bara jag och Thea hemma så hur skulle jag komma någon vart? Inte så att jag går i 2 mil till tåget när det är mörkt och regningt och jag har Thea. Iaf så löste det sig som så att barnens farmor ringde och talade om att farfar skulle köra hem barnen. Han var bara tvungen att ringa runt en hel del först, antar att det var ang hans jobb. Så go som han är så körde han barnen hem hit. Själva diskussionen med Johan började vid 13:30 och 6 timmar(!!) senare så var barnen hemma. Hur kan han vara så nonchalant? Går ju liksom inte o prata med en männska som inte bryr sig ett dugg eller bara sitter där och gäspar när man pratar. Vet att barnens farfar kanske inte var så happy över att få köra dom hit i mörkret o regnet, 11 mil, en söndagkväll, när han eg var fullt upptagen...men han gjorde det för barnens skull. Enbart för deras skull. Tycker verkligen barnen har världens bästa farmor och farfar, i alla lägen, vad det än gäller.

*tack farmor och farfar för att ni alltid finns för barnen och alltid ställer upp för dem*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar