söndag 15 november 2009

Regn, regn, regn

Lika trist ute idag som det var igår. Bara regnar och är trist. Har ju ingen större lust alls att öppna ytterdörren idag inte. Tur jag inte behöver det=)
Benjamin och Cassandra kom hem från Johan och Lisette tidigt i morse. Redan vid 9 var dom här. Så min ederlängtade sovmorgon får vänta tills nästa helg känns det som. Så det blev full rulle direkt. Nu har dom en varsin kompis här. Benjamin och Elias spelar ps2 och Cassandra och Naemi leker däruppe på Cassandras rum.
Själv har jag tagit mig en rast från mina sysslor=) har hunnit dammsuga och skura här på morgonen och har lite tvätt som behöver fixas, men snart ska jag ordna med det. Jonas har tagit tag i trasan och håller just nu på med att göra rent ugnen, sen ska han städa badrummen. Lite hemmastädardag idag. Thea sover i vagnen för tillfället. Som vanligt kanske ni tänker, men igår var hon inte den vanliga Thea vi är vana vid. Hon sov bara några enstaka små snuttar här o var och var inte alls särskillt nöjd. Jättetrist, för hon var bara övertrött. Men när vi kom hem på kvällen så åt en flaska och sen låg hon mellan mig o Jonas i sängen och myste och jollrade=) när hon hade jollrat en stund la jag ner henne i sin säng så hon fick bli trött i den och somna där. Hon är ju verkligen så Thea, blir hon trött så blir hon det på en gång och då e det bättre hon somnar där hon ändå ska sova. Känns så skönt att hon älskar sin säng och vill sova i den. Då får jag ju själv en god sömn=) Halv sju imorse vaknade hon för lite mat och sen somna hon om i 2 timmar till.
Igår var vi ju bortbjudna till Micke och Mitra. Micke hämtade oss här vid 13 tiden. Hade det jättetrevligt. Blev några öl för männen, men jag drack bara en öl och en cube. Så jäklans gott med en riktigt kall öl=) SOM jag har längtat efter en sån=)
Till middag åt vi en jättegod pastasås på lövbiff med bandspagetti till *mums* och till efterrätt så blev det en jättegod kladdkaka med färska bär i. Men var så proppmätt efter middagen så jag orkade knappt nån efterrätt. Vår snälla granne Helena kom och hämtade oss där sen så vi var väl hemma runt 21 tiden kanske. Jonas var ju supertrött efter att ha jobbat natt natten innan. Han hade bara sovit i 5 timmar innan vi åkte dit.
I morgon börjar en ny vecka. Vet inte vad vi har för planer då. Vet bara att vi ska vaccinera oss då iaf. Måste verkligen göra det nu! På tisdag får det bli.
Ha en bra regning dag allihopa! Mys ordentligt och kryp ner under en filt och ha det bra.
Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar