onsdag 9 september 2009

Tiden går fort

5 dagar har Thea hunnit bli. Hon sköter sig fint=) Inatt sov hon frånn 23-06:15, riktigt skönt. Inget som säger att det kommer fortsätta så bra, men man kan ju hoppas. Hon sover mest på dagarna me, kanske vaken en eller två timmar per dygn. Hon är så go o mysig.
Helgen flöt på bra faktiskt. När vi kom hem i fredags från förlossningen så var vi helt plötsligt 14 pers här + lilla Thea. Men lördagen var lugn och på söndagen hade vi besök av min bror och hans tjej samt min faster och hennes man. Trevligt=) Sen på måndagen började allvaret igen. Jonas var hemma då och Cassandra me, men Benjamin hade skola. Bra det, för han var ju bara där 1 dag förra veckan eftersom han var sjuk. Men igår var det bara jag och Thea. Jonas jobbade, Cassandra var på dagis och Benjamin hade skola. Så jag och Thea hade våran vanliga tisdagsutflykt....till Hälla=) Bytte lite kläder osv. Så visst får vi dagarna att gå.
Idag var Jonas ledig. Vi var till barnläkaren med Thea...sån man gör när man går hem tidigt från förlossningen. Men allt såg bra ut. Hon vägde ju 3880 g när hon föddes och nu väger hon 3860 g. Så hon är iaf på väg uppåt, vet ju inte hur mycket hon gick ner men det kan ju inte ha varit så mycket. Mjölken e det iaf full fart på=)
Idag hade Benjamin brottning. Jonas åkte dit med han och Andreas. Benjamin tycker det är skitkul och vad jag förstår det så går det jättebra för han där. Men Jonas var tvungen att åka iväg så Helena fick rycka in och åka och hämta dom inne i stan. Joel hade ramlat ner från ett träd och var på väg in till akuten. Har inte hört så mycket mer än att det verkar vara hjärnskakning.
Nu är alla barnen nattade i sina sängar och alla sover. Så jag ska ta en lång och skön dusch och sen inta soffläge en stund. Har en vidrig tandvärk så känner mig inte på topphumör.
Bjuder på lite bilder. Sen hoppas jag bli bättre på att uppdatera bloggen...inte låta det gå så många dagar som denna gång

Klicka på bilderna för att få dom större







Första gången hon har klänning=) Jättefin var hon i den

1 kommentar:

  1. Vad söt hon är :)
    Fina bilder!
    Måste även säga att de va jättegulligt med klänningen :)
    God natt :)
    Pusss

    SvaraRadera