lördag 19 september 2009

Litet firande idag

Ja som jag skrev nedan så var morgonen inge rolig här hemma. Men vi begravde Greta här uppe i skogen och barnen plockade några blommor och la dit.
På eftermiddagen kom pappa och Marie hit. Dom skulle gratta mig i förskott samt Emil i efterskott. Men Jonas blev arg på mig redan vid lunch och packade in sina killar i bilen och åkte till Arboga. Så där är dom nu. Vi drar inte alltid jämt med barnen han och jag. Men men.
Vi andra hade det iaf jättetrevligt. Fikade med glass och bullar och kaffe. Barnen chockade mig och orkade inte fika, inte mycket iaf. Cassandra åt en kaka och pyttelite glass och Benjamin bara lite glass.Hade önskat mig ett regnställ i födelsedagspresent av dom och det fick jag också=) *tusen tack*
Sen gick barnen ut så då gjorde vi andra det me. Benjamin fick lite spik av morfar så han övade sig på att spika. Sen fick han för sig att åka med Gustav i traktorn så då drog han och kom inte hem förns pappa och Marie åkt. Så Cassandra tog över spikanet=)
Thea mös både i pappas och Maries famn lite då o då *myspys*
Nu på kvällen har jag o barnen bara tagit det lungt. Thea har varit vaken en del och varit med oss, så mysigt att se storasyskonens kärlek till henne. Dom verkligen myser och klappar henne hela tiden och vill hålla i henne. Men hon orkar ju inte för länge Thea, så nu sover hon igen. Dom 2 stora också hoppas jag. Själv har jag plockat undan en del. Leksaker typ överallt o ingenstanns. Ska gå upp också o plocka iordning på leksakerna. Jonas tog ju bara sina killar o åkte så då finns det lite att städa. Dammsuga får jag göra imorgon innan vi åker. Blir tyvärr inget Arboga för våran del imorgon. Jättetråkigt. Hade sett fram emot det, men får ta det en annan gång. Går ju tåg om inte annat. Hade inte ens kollat med min syster om dom kunde kom jag på nu, usch hur kan jag ha glömt det? Jaja, nu går det ju inte iaf=(
Idag ringde Johan också, Benjamin och Cassandras pappa. Han berättade att han och hans tjej skulle ta med barnen på barnens dag nästa helg, i järfälla någonstanns. Hon är så bra hans nya, hittar alltid på en massa skoj med barnen. Behöver inte alltid vara nått speciellt, men det betyder så mycket ändå.
Nä, nu måste jag börja med hemmet.
Tjing tjing

Cassandra "leker" med Thea på lekfilten

Thea tyckte mest det var jobbigt att ligga på filten=)

Benjamin myser med lillsyrran

Mitt nya regnställ jag fick av pappa och Marie idag

Min fina Gretas grav *saknar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar