måndag 14 september 2009

Måndag idag

Vilket innebär att jag och Cassandra och Thea är hemma. Men mamma har varit här också, men hon åkte hem vid halv ett ungefär. Vi hämtade henne vid tåget igår. Hon hade en del saker med till oss och till barnen, lägger ut bilder på det. Har haft det jättebra, och kul att hon kom och hälsade på oss. Jättegod mat gjorde hon till oss också, stekt ris med kycklingfilé. Så nu kommer det bli mycket stekt ris här hemma, skit gott=)
Just nu är det rätt lungt hemma, Cassandra sitter och ritar och lillfisen sitter i babysittern och bajsar=) Som vanligt med andra ord. Jonas köpte ett pkt blöjor i fredags efter jobbet till henne, tror det är 27 blöjor i den storleken i förpackningen, och dom var slut igår!! Hur kan man bajsa så mycket? Jag var precis uppe och hämtade henne från sin säng och gick ner och bytte hennes kissblöja, men sen tog det ju bara nån min så sket hon i den nya...haha. Men vad gör det om hundra år??=)
Vet inte vad vi ska göra på eftermiddagen...städa på Cassandras rum står iaf på schemat.

Morgonmys med pappa

Mina 2 fina tjejer

Nybajsad och nöjd i babysittern

Pysselverkstad

Cassandras nya lurvfleece från didriksson samt jeans

Theas nya plyschdress med body

Benjamins nya joggingoverall

Jag fick med en lurvfleece (jätteskön) och Jonas fick en schysst t-shirt

Benjamin fick även riktiga verktyg i barnsize

Och Thea fick en lekfilt

Cassandra fick pärlor också, men dom är öppnade och finns just nu lite överallt. Vi fick även en matberedare och en mixer...och en flaska rödvin men den får vänta ett tag till innan jag kan smaka den=)
Tack snälla mamma för allt!

Puss på er och ha en härlig dag i höstsolen... det ska vi=)

1 kommentar:

  1. Söt mamma du har som kommer med så där mycket och lagar mat och allt :)
    Fina kläder och söta bilder! :)
    Ha en fortsatt bra dag!
    Puss

    SvaraRadera