söndag 20 september 2009

Godmorgon

Vaknade upp pigg o utvilad idag. Riktigt skönt. Mina två stora sova enda till tjugo i åtta imorse *tjoho* och jag och lillfisen sov till tjugo över åtta. Gick upp o drog på myskläder och lallade omkring en stund innan jag tog mig i kragen och gick in i duschen. Nu har vi precis ätit frukost. Precis som det ska vara en helgmorgon har det varit idag. Lungt, skönt, alla pigga och glada, sen frukost och inget stress med nått.
Ska snart gå upp på övervåningen och bädda alla sängarna. Cassandra är ute och spikar på sin vedklamp, Benjamin har bjudit mig på en konsert och Theafisen sover. Hon somna precis så en stund var hon vaken iaf och höll oss sällskap=)
Men lilla Greta saknas här=( hon var så mysig....ska sluta tjata om henne för er, men ge det ett tag bara.
Solen skiner ute och det är toppenfint väder, lite kallt bara men det hör till hösten som smygit sig på. Så vi får väll ta på en extra tröja när vi går ut sen, för ut ska vi=) Tänkte städa iordning lite på tomten sen också. Jonas har haft en uppgift med tomten ända sedan äppelträdena började släppa äpplen, och det var att gå upp med alla som legat på marken i skogen. Har till och med lagt dom i påsar åt han så han skulle slippa det, men påsarna står kvar=( så jag antar att det fick bli min uppgift det med=( alldeles ruttna och vidriga! Kommer kräkas flera gånger om dom stackars 50 metrarna det är upp till skogen=( Måste även rensa ur blomlådorna och rengöra dom. Är ju urdålig på blommor, men nått kanske man kan ha i dom i höst ändå, ser så mycket trevligare ut. Eller ja, allt ser nog trevligare ut bara man slipper se dom som dom ser ut nu, haha.
Altanen tänkte jag också få iordning på idag. Hmm....mycket som ska ordnas. Dags att sätta igång...
Ciao

1 kommentar:

  1. Oj, låter som ni har rätt mycket att göra ute idag, men det blir säkert bra :)
    Själv ska jag plugga resten av dagen..

    Ha en bra dag :)
    pusss

    SvaraRadera