lördag 19 september 2009

Ledsen idag

Igår kväll strax före 22 ringde det en tjej hit och sa att hon stod nere vid Holmstakorset. Trodde först det var nån som sökte Helena eller Anders eftersom vi har tagit över deras hemtelefon. Men det var det inte. Hon sa att hon hittat våran katt där...död. Hon hade blivit påkörd=( Blev helt stum och sa att hon skulle få prata med Jonas. Tänkte att hon måste ringt fel, men Greta hade ju halsband på sig så såklart hon ringt rätt. Jonas satte sig i bilen och åkte ner dit, och visst var det våran lilla Greta som låg där. Usch! Blev så ledsen. Han tog med henne hem så idag på förmiddagen så gick vi upp i skogen och begravde henne. Barnen plockade blommor och la på hennes grav.
Hon var verkligen min lilla kisse. När jag gick till Helena på kvällarna så sprang Greta ofta med dit och var på hennes tomt tills det var dags för mig o gå hem igen, då följde Greta med tillbaks. Som en liten hund. Och nu är hon död...påkörd.
Känner mig lite som boven i dramat. Det var jag som släppte ut henne igår. Vi hade strömavbrott här på kvällen i 2 timmar och eftersom det är så mörkt ute så var jag tvungen att tända ljus här hemma. Tänkte att eftersom jag hade tända ljus lite överallt så var det bättre hon var ute, så hon inte skulle gå emot något ljus. Se så det kan bli när man gör sånt.
Greta brukar aldrig gå från gården, hon är alltid här nånstanns, så varför hon skulle ända till korset igår vet jag inte. Är inte långt dit, bara typ 200 meter, men ändå.
Ett och ett halvt år blev min lilla katt.
Saknar dig enormt mycket Greta! Alla här hemma saknar dig!






2 kommentarer:

  1. Men fy vad hemskt.. vad ledsen jag blev nu.. Greta var verkligen supermysig
    Hälsa familjen! Kramar från ingela

    SvaraRadera
  2. Usch vad hemskt :(
    En stor bamse kram till dig syster!

    SvaraRadera