lördag 12 september 2009

Lördag = Lördagsgodis

I morse väckte vi Jonas vid 9 tiden så vid 10 åkte han och barnen in till stan för att köpa lördagsgodis. Jag och Thea var hemma och inväntade min bror som skulle komma. Han var barnvakt åt en liten tjej på 2 år så han var "orolig" att hon skulle bajsa i blöjan=) Lika bra att vara här då med henne så jag unde ta bort hennes skit...haha. Vi käkade pannkaka till lunch och var ute en sväng. Trevligt att dom kom. Thea sov väl mest hela besöket så henne fick dom knappt se ögonen på. Väckte ändå Thea vid 8 imorse...behövde torka rent hennes helt igenklibbade ögon då. Stackarn, gud så variga hennes ögon är ibland=(
När min bror åkt så dröjde det bara några minuter innan min pappa och Marie kom hit. Dom skulle passa Benjamin och Cassandra en stund medans jag, älsklingen och lillfisen begav oss bort till Örsundsbro och uppvaktade Helena som fyllt 30 år *grattis*. Men vi stannade bara en timma där eftersom pappa och Marie var här. Precis när vi kom hem så var middagen färdig *tack snälla pappa och Marie*.
Idag fick Thea 2 presenter också. Av hennes morfar och Marie fick hon en jättefin fleecejacka med tillhörande fleecebyxor. Och av hennes moster med familj fick hon en body med tillhörande byxor från Villervalla. Tack söta er för paketerna!!
Nu är det kväll och dom 2 stora sover. Jonas har intagit soffläge med Thea...tydligen fotboll på tv som han tyckte Thea behövde se på=) Och jag får väl umgås med dammsugaren och skurmoppen en stund.
Hej svejs

Fleecesetet

Villervallasetet

1 kommentar:

  1. Söta kläder :)
    Hoppas ni har haft en bra lördag? :)
    Slå gärna en pling i morgon eftermiddag om du känner att du har tid :)
    Puss

    SvaraRadera