söndag 20 september 2009

Söndag kväll

Blev inte så mycket röja på tomten idag tyvärr. Kände bara att varför ska jag jämt göra allt sånt själv för?? Men inne hann jag dra med dammsugaren ett varv samt skurmoppen. Trasan kom fram den med så nu är det iaf hyfsat här inne. Tomten lämnar jag åt Jonas, den får han fixa i ordning på.
Men ut kom vi ändå jag och mina kära barn. Benjamin ville gå till Gretas grav och lägga blommor så vi började med det. Väl där så fick vi för oss att fortsätta stigen bort i skogen. Sagt och gjort. Vi gick, gick och gick. Lite klättring hann Benjamin också med lite här och där=) Gick en bra bit bort och B och C var så goa och mysiga. Thea låg o sov i vagnen som väntat=) Hade med en varsin klubba ut till B och C som dom gick och smaskade på under tiden dom tjoade. Och underbart väder var det. Hade verkligen det super med mina älskade barn.
Efter nästan en och en halv timma så var vi hemma igen. Då var klockan efter 4 och Thea hade bajjat så då gick vi in. Cassandra var ju ute hela morgonen också, hon byggde sandslott och övade på att spika=)
Väl inne var det bara att börja med att byta blöja men hon sov och sov så jag la tillbaks henne i vagnen efter det så jag, B och C kunde rita lite. Sen var det middagstid. Stekt ris blev det här hemma=) med kyckling. Hade turen som fått kantareller också, så dom gick åt under middagen=)
Avslutade kvällen med barnen med en dusch innan det var dags för sängen. Theafisen är vaken och har varit det ett bra tag nu, så det får bli mys med henne ikväll.
Hej hej

1 kommentar:

  1. Låter som ni har haft en supermysig dag :)
    Härligt!
    Ha en bra kväll syster!
    Två dagar kvar tills det är DIN dag!
    Pusss :)

    SvaraRadera