torsdag 17 september 2009

BVC på hembesök

Idag har bvc varit här på hembesök. Känns som vi redan visste allt det hon sa, men vad gör det med en liten uppdatering=)
Hon från bvc hade med sig en våg, så vi vägde Thea. Men Thea hade först bajsat(som vanligt) så jag gick in i badrummet för o byta på henne. Men där fick hon för sig o skita ner hela skötbordet! Försökte snabba mig lite på eftersom vågen väntade på henne och när jag väl fort bort all skit och ska bege mig ut till köket med Thea så känner jag att det blir varmt på min bage och mina ben.....då kissar hon ner mig! Haha. Så jag lämnade Thea till Jonas så han fick väga henne, jag var tvungen att gå o byta om=)
4160 väger damen nu. Upp 300 g på 8 dagar, dugligt iaf=) Bvc var inte här länge, typ 20 min eller nått. Har en ny tid där nästa vecka.
Thea har för en gångs skull varit vaken en stund på dagen. Tror hon vaknade typ vid halv elva och somna inte förens nu....2 timmar hör inte till vanligheten.
Ska snart bege oss till dagis för och hämta Cassandra. Sen snabba oss till skolan där vi ska på möte med Benjamins fröken. Det mötet som vi missat nån gång och ställt in en gång. Men nu idag blir det alltså av=) Tror Benjamin ska med Elias hem efter skolan.
Vet inte vad vi andra ska hitta på, men vi är bjudna hem till Majvor på fika iaf så dit ska vi gå=)

Igår var det brottning igen för Benjamins del. Han tycker det är jätteroligt där=) Direkt efter brottningen så åkte Benjamin och Jonas hem till Anders och grattade han. Jag och Cassandra var redan där...ja, o Thea med såklart=) Stannade till nio innan det var dags för o bege sig hemåt. Jonas gick lite innan med barnen för och gå hem och duscha dom och lägga dom.

Nä hörni, nu ska jag slänga ihop lite havregrynsgröt. Får bli lunchen det.
Ha det gott. Kramen

Thea fick en jättefin pyjamas av Anna och Olle i måndags *tackar tackar*

Cassandra i Tisdags på väg till dagis

Thea sitter och bajjar i babyskyddet

Jonas och Thea tittar på Liverpool

Tyvärr så blir det inte många bilder tagna på Benjamin för han blir skitsne när jag fotar han. Han vill absolut inte var med=(
Men här är skolfotot iaf....bättre än inget!
Ni får en liten blixt med på fotot också...typ halva hans kind...=) e ju inte så på det riktiga fotot, men blev så när jag fotade fotot

1 kommentar:

  1. Söta bilder :)
    Fan vilken otur du hade med allt kiss och bajs idag.
    haha, lite synd om dig faktiskt!
    Puss på dig!

    SvaraRadera