söndag 27 september 2009

Blåsig söndag

Fy vad det e trist väder idag. Grått och blåsigt. Vem vill ut i det här vädret?? Tur att vi inte behöver ut, inte förns på em när vi måste åka till stan och hämta Benjamin och Cassandra som kommer med tåget då.
Inatt sov jag riktigt bra. Jonas tog Thea så jag kunde sova. Hon sover ju faktiskt bra annars också, men jag slapp byta blöjor osv. Hon ammade 2 gånger men sen sov jag så gott=)
Här e det lite slappt just nu, vi har intagit varsin soffa. Jonas med tv dosan och jag med datorn. Men älsklingen har iaf hunnit byta lakan och städat toaletterna, så nu snart ska jag dammsuga och skura golven.
Igår var Cricke och Johanna här med barnen. Jättemysigt att se dom igen! Trodde dom skulle stanna hela dagen så jag och Helena åkte iväg på en loppis som var här i närheten. Var borta nån timma eller nått. Och när vi kom hem så sa dom att dom skulle åka efter bara ett litet tag, för Cricke blev inringd till att jobba. O dom har ju ca 16 mil hem från oss. Jättetråkigt att det blev sån kortis. Jag o Jonas får åka till dom nån dag och hälsa på snart, var lääänge sedan vi var hos dom också. Men tack söta er för den superfina koftan Thea fick!!

Ang loppisen....det är verkligen lite speciellt det där med loppis. Trodde aldrig för mitt liv att jag skulle gå på sånt, än mindre hitta nått att köpa. Men vissa har verkligen jättefina saker. Ja, det finns skit också, ibland fundrar man på vad folk har på sina barn. Men sen finns det vissa som har jättefina kläder, vissa helt nya och mycket i nyskick. Säljer ju själv av barnens kläder när dom är för små, och jag sållar ju och säljer bara sånt som är i fint skick. Så självklart finns det då fler som jag som gör likadant. På loppisen som var i våras när jag sålde så sålde jag ju för 2500, och då är det ju struntsummor man tar för plaggen.
Men dom där gobitarna som man själv betalt en del för säljer jag ju inte på loppis, utan på blocket=)

Det var lite förmiddagssvammel från mig, nu ska jag städa..=)
Ha en bra söndag och var rädda om er.
Kramen

2 kommentarer:

  1. Vad snällt av Jonas att han tog Thea och att han städade :)
    Hoppas ni får en fortsatt bra dag :)
    Kram till er!

    SvaraRadera
  2. åh vad glad du gör mig!

    det är verkligen blåsigt ute, fast det kanske är såhär varje höst bara att man glömmer av det?

    kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera