måndag 28 september 2009

Ny vecka

Ojoj, vad tiden går snabbt! Vart tar den vägen?=)
Idag är det jag och mina tjejer hemma, mysigt. Thea sover som vanligt. Hon ammade vad kvart över nio igår kväll, sen sov hon ända till 5 imorse. Så då var jag utvilad och pigg=) men lyckades somna om till halv sju. Thea sov vidare till kvart över 8 i morse, åt lite och sen somna hon om igen. Får se hur länge hon behagar sova nu då. Tyvärr tyckte jag hon kändes varm inatt när hon vakna, och även imorse. Skulle tempa henne men då skulle hon ju skita ner hela termometern och så tog batterierna i den slut=( så det gick ju inte. Hon e inte supervarm, så det kankse inte är nått. Så Jonas får åka och köpa en termometer efter jobbet, är ju ett Måste att ha i en barnfamilj!
Igår kom Cassandra och Benjamin hem från Johan. Blev ingen barnens dag för dom ,men dom hade varit på barnkalas och haft det bra ist. Cassandra var jätteledsen när hennes pappa skulle åka. Svider i mitt hjärta och se henne så ledsen. Men nu känns det bättre för henne när hon fått landa lite här hemma och sovit ordentligt. Cassandra sitter just nu här bredvid och babblar och babblar om allt mellan himel och jord=)
Benjamin gick till skolbussen vid tjugo i åtta imorse. Han e så go när han går iväg. Jag brukar stå i fönstret och titta på han när han går=) Han hade med sig 2 nya spel till ps2 igår när han kom hem från Johan, samt en trådlös kontroll. Så det ska han få testa idag efter skolan har jag lovat han. Men känner jag han rätt så kommer han bara spela det en liten stund, sen kommer han spela guitar hero ist...som alltid=)
Jonas e på jobbet, o eftersom det är måndag idag så åker han till Arboga efter jobbet och träffar sina barn.
Den här veckan händer det nog inte så mycket för våran del. Benjamin har skola varje dag och brottning på onsdag. Cassandra har dagis tis, ons och tors. Jonas jobbar varje dag och innebandyträning tis och tors. Själv e jag bara hemma=) Joel och Emil kommer i helgen. Förhoppningsvis kommer min bror, hans tjej och min lillasyster hit på fredag. Lördagen blir nog lugn och på söndag är det Mickelsmäss (heter det så helena?) i Örnsundsbro som vi tänkt åka på. Min storasyster ska ha 30 års fest i slutet av okt, så jag tänkte även passa på att hitta nått fint åt henne när vi är i Örsundsbro, finns ju en butik som har mycket fint där=)
Nu ska jag och Cassandra gå o göra handavtryck. Hon vill det=)
Ha en jättebra dag och ta hand om er.
Kram

2 kommentarer:

  1. Hoppas vi ses på fredag :)
    Pussss

    SvaraRadera
  2. Åh vad synd att jag jobbar på fredag.. Hade vart kul att komma och träffa Nattis! Och bror också såklart... Eller sover de kanske kvar tills lördagen ?

    SvaraRadera