fredag 18 september 2009

2 veckor idag

För 2 veckor sedan låg vi på förlossningen och bara väntade och väntade på läkaren som skulle komma och kolla vår lilla fis så vi kunde få åka hem därifrån, då var lilla Thea bara ca 6 timmar gammal. Och nu är hon 2 veckor...tiden går verkligen fort! Tycker hon har blivit stor redan, men det är väl för att hon rätat ut sig, hon drar ju fortfarande bara strl 50 i bodys. 56:orna är lite stora än på henne, men snart så=) Så sin 2 veckors dag har hon börjat med ett bad. Riktigt mysigt. Cassandra satt brevid och hjälpte till att tvätta lillasyster=) Nu sover hon dock...Thea alltså. Jag och Cassandra gör inte alls så mycket, ska snart ta tag i hemmet och röja upp lite. Eller, det är ju inte så mycket att göra, men vill få bort lite från bänkarna osv.
Benjamin är i skolan och kommer med skolbussen kl 14 ca. Då ska jag och mina fina tejer hämta han vid den.
Ikväll kommer Joel och Emil också. Emil fyllde 2 år igår så vi ska ha ett litet firande för han imorgon. Ev kommer Cricke i helgen också. Han har ju inte träffat lilla Thea än, så det vore mysigt om han kom.
På söndag när Jonas ska köra Joel och Emil till arboga, då fundrar jag på om jag, Benjamin, Cassandra och Thea ska följa med och hälsa på hos min syster och hennes familj så dom också får se Thea. Vi får se, måste höra också om dom har tid runt 5 tiden...folk är ju faktiskt uppbokade också. Men det vore roligt.
Ha det gott...här ska fixas lunch nu

ÄLSKAR ER


1 kommentar: