onsdag 23 september 2009

Fin dag igår

Ja, igår hade jag en jättebra dag. Och tack alla söta er som på ett eller annat sätt grattade mig!
Började dagen med att strosa runt här hemma en stund innan vi begav oss av in till Enköping. Gick runt i lite affärer och kikkade. Köpte 2 bodys till Thea på lindex och en body till henne på Liten. Sen på h&m köpte jag en jättefin klänning till Cassandra och en till kepsmössa till Benjamin (han har redan hunnit slarva bort en av dom två jag köpte för nån vecka sedan, så nu köpte jag en till likadan så han har). För nån vecka sedan när jag var in på h&m med Jonas så såg jag en jättesnygg skjorta/tunika till mig själv på barnavdelningen (strl 170). Tittade på den en stund med hängde tillbaks den. Fanns i grön/svart rutig samt vit/svart rutig. Jättefina. Så igår när jag var där så köpte jag iaf den som var grön/svart rutig=) ville ha den vit/svarta också men tänkte att det fick vänta. Men min snälla söta karl hade köpt den vit/svarta till mig i födelsedagspresent=) jättefina är dom! ska se om jag hittar bild på deras hemsida, annars får jag fota nån dag.
Iaf...gick och käkade lunch på stan när vi ändå var där, sen var det dags att åka hem. Ska ju hämta Cassandra på dagis halv två, så så jättemycket tid har jag inte när jag är iväg.
När jag var hemma igen så hann jag bara byta en bajsblöja på Thea och slänga i henne lite mat, sen var det dags att knata till dagis. Regn och rusk var det ute, så jag fick användning av mitt nya regnställ jag fått av pappa och Marie i paket=)
Jonas slutade lite tidigare igår, vid 2 eller nått. Så när han kom hem så tog han en dusch, sen åkte vi in till stan igen. Jag, Benjamin och Thea hoppade av vid Maxi för att handla och Jonas och Cassandra åkte in till stan. Blev inte så mycket mat handlat på Maxi, men mycket annat som var slut.
Fick bli våfflor till middag igår. Ingen höjare direkt, men barnen gillar det lite iaf. Tycker bara dom blir svampiga och äckliga.
Efter maten dukade Jonas fram fikat. Eftersom det bara var vi så hade vi köpt kladdkaka, så det fick bli det med grädde. Skitgott! Första gången jag köper en färdig kladdkaka, men den var verkligen super!=) Tur det finns mer än hälften kvar, då kan jag tjuväta lite under dagen.
Fick en parfym av Jonas som luktade jättegott, en GAP. Hade önskat mig en parfym, så det passade mig jättebra=)
Sen senare på kvällen igår så kom Majvor över med blommor till mig *tack*. Jonas åkte på innebandyträning och jag tog det lungt, plockade lite i hemmet...som alla andra kvällar. Barnen sov så jag satte på lite bra musik och bara va. När Jonas kom hem så tog jag ficklampan och knatade hem till Helena och fikade. Fick många fina smycken av henne *tack vännen*.
Sen vid elva så var det dags för att krypa ner under täcket, supertrött.
Som sagt, hade en jättebra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar