söndag 16 augusti 2009

Pyjamasparty

Igår kväll var vi bjudna på middag hos Helena o Anders. Vi kom dit vid 5 ca och åt vid 7 halv åtta.
Efter maten var det dags för det barnen längtat länge efter...pyjamasparty. Helena lovade dom det för länge sedan att dom skulle få ha det där och nu var det dags. Blev inget party party, men det dög gott o väl för dom. Tyvärr blev hennes äldste son sne för nått tv-spel så han valde att gå ist för att vara med. Trist för Benjamin bara. Barnen gick på skattjakt ute på deras tomt och efter mycket visande av kartan så förstod dom lite hur dom skulle leta. Men jag och Helena hjälpte till. Skatten bestod av chips,kakor,godis och ostbågar *mums*
Tanken var att Benjamin o Cassandra skulle sova där, men Cassandra ville hem och sova så vid kvart över nio så gick jag hem med henne. Lite trist det med eftersom vi vuxna hade tänkte spela lite ps2...buzz,guitar hero och sing star. Men det år bli en annan gång det. Jonas var kvar och spelade lite iaf.
Gissa om jag blev förvånad inatt när jag gick ut för o städa undan lite...Nått rörde sig i audin och jag ropade på Jonas som fick gå o titta, jag vågade ju inte det=) Och däri var Greta!! Vi som letat o letat. Jonas öppnade dörrarna på den i fredags när han kom hem från jobbet på em och stängde typ vid fem tiden. Sen dess var hon allstå instängd i den. Stackarn. Men lite får hon skylla sig själv, för vad ska hon in där o göra? Inte länge sedan hon var i Helenas bil, och hon åkte iväg en bit innan hon upptäckte henne.haha.
Så ni som är på besök här...öppna och stäng dörrarna fort på bilen för annars kankse ni får Greta med er.
Idag kommer pappa hit. Ska bli kul, synd bara att vädret är skit.
Nu på fm ska jag dammsuga av här nere samt slänga ihop en äppelpaj.
Höres och synes



2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får det trevligt med pappa idag :)
    Själv håller jag på att ladda upp bilder till bloggen från brollopet igår, men fan vilken tid det tar :(
    Ha en bra dag!
    Pussss

    SvaraRadera
  2. svar: tack syster :)
    Det var ett par kompisar till oss som vi brukar umgås med :)
    Robin och deras son är lika gammla så de brukar leka :)

    Pusss

    SvaraRadera