lördag 8 augusti 2009

30

Japp, nu har jag nedräkning fram till BF. Så det får ni stå ut med=)
Idag vaknade jag skittidigt, kl 7 ville Joel o Emil gå upp så då gjorde jag det med dom. Jonas ville ha sovmorgon eftersom han går upp så tidigt varje dag nu när han jobbar med dom där grävmaskinerna. Halv åtta kom även Cassandra upp, alldeles mosig o dann. Vi fördrev tiden med att se på tv, leka, vika tvätt, duscha och äta frukost. Sen vid nio när vi precis tänkte gå ut kom även Jonas upp. Men jag o barnen gick ut. Barnen lekte och jag började tvätta fönsterna på utsidan samt emellan(insidan gjorde jag ju för nån dag sen). Sen när Jonas piggnat på sig blev det en tur till maxi...det är ju lördag och barnen vill såklart ha lördagsgodis. Sen hem igen efter det o laga lunch. Jonas gjorde maten så det blev korv o makaroner=( ingen höjdare. Så jag gjorde havregrynsgröt till mig *mums*. Sen hoppade vi in i bilen igen och åkte till Tenabadet. Riktigt nice var det. Iaf efter en stund. E ju en riktig badkruka egentligen. Känns som att jag går mot min egen död när jag är på väg att doppa mig. Men när jag väl gjorde det var det ju riktigt skönt. För det var faktiskt varmt i vattnet när man väl kom i.Haha, kom o tänka på när min käre far lurade ner mig i vattnet för ett antal år sedan, tror det var i motala. Han hoppade i från bryggan o sa att det var jättevarmt i vattnet och sa att jag med skulle tycka det om jag bara kom i. Så jag hoppar...o fan va kallt det va! Kommer aldrig glömma hur gott han skrattade åt det, åt min min jag tydligen gjorde när jag kom upp till ytan. Och jag var inte det minsta nöjd! haha.
Iaf, vi var vid Tenabadet typ 3 timmar eller nått. Faktiskt så badade jag hela 2 ggr!=)
När vi kom hem så duschade barnen och sen fick dom sitt efterlängtade lördagsgodis. Jag fortsatte med fönsterna, men nu är iaf alla här nere klara. Bara där uppe kvar. Får göra det nån annan dag. Vi ser ju ut nu igen iaf=)
Nu ligger iaf barnen i sina sängar. Jonas nattar Emil.
Imorgon kommer Benjamin hem. En natt har han varit hemma på 2 veckor...saknar han nu.

Även Cassandra frös lite i vattnet...blå om läpparna blev hon

Emil häller vatten över Cassandra, något hon inte uppskattade

Numera möts man av det här väggordet när man kommer hem till oss

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag kan se framför mig hur pappa kan skratta åt sånt :)
    Han är allt härlig han :)

    Blev lite förvånad över att du badade :)
    Fint väggord förresten :)


    sv: Jadå, jag fick ordning där hemma :)
    Igår storstädade jag mitt rum och Robins rum.
    Sen kom jag på att Robin vill ha mitt skrivbord så tänkte att han kunde ta det, så jag flyttade in det till hans rum, så han blir sälert jätteglad i morgon när dom kommer hem, haha.
    Sen har jag tvättat, hängt tvätt, vikt tvätt.
    Å jag har även hunnit med att dammsuga överallt (eller nej inte i soffan)
    Belinda har suttit och ätit chips i min soffa och när jag tog bort kuddarna man sitter på så var det en jävla massa chips där så det får fan hon dammsuga upp i morgon när hon kommer hem! Haha, där fick hon! Ska nog se till att hon inte får äta där inne mer. Jag vill inte torka upp efter henne!
    Usch!

    Oj, vilken lång kommentar det blev, men jaja.
    Nu kan du skratta åt din PMS lillasyster, haha :)

    Pusss

    SvaraRadera
  2. sv: Hade det inte varit så långt hade jag gärna kommit :) Tycker de är kul att baka :)

    Får baka och ta med mig när jag kommer i jul, haha :)

    Hoppas du orkar slänga ihop en blåbärspaj, det är ju så gott :)
    Ha en bra dag!
    Pussss

    SvaraRadera