söndag 23 augusti 2009

Bara jag o Benjamin hemma

Rätt mysigt att vara bara han o jag hemma. Inte så ofta det händer. Cassandra är i skogen med Hanna och Majvor och plockar svamp eller bär och Jonas åkte precis till Arboga för o lämna Joel o Emil. Jag och Benjamin tänkte gå ut en stund innan jag ska städa men tyvärr så började det regna. Hade tänkt hoppa lite studsmatta med han men det får vi göra en annan dag. Ett riktigt skitväder blev det här=(
I dag på fm åkte vi alla upp till Cassandras dagis för Jonas skulle hjälpa till och bära stolar där. Jag var ute på dagisgården under tiden och lekte med barnen. Eller lekte o lekte, jag gjorde inte så mycket alls och dom försökte o leka men tjafsade mest allihopa. Tycker det är skit när dom bara måste tjafsa hela tiden. Så vi var inte där länge, då kan dom lika väl tjafsa hemma på tomten.
Igår hade Benjamin sin kompis Frasse här hela eftermiddagen. Dom lekte jättebra faktiskt.
Slänger med lite bilder som fanns på kameran, ja inte alla förståss. Har inte vetat vart kamerasladden var, men nu hottade jag den igen=)

Cassandra utanför dagis i torsdags morse. Hon gillar inte att jag har kameran med precis överallt=)

Mor o son bild på filten vid mörtsjön

O en dotter o mor bild

Frasse o Benjamin äter omogna äpplen på stenen

Dom ville inte heller vara med på kort, så jag fick smyga mig fram för o fota dom. Här klättrade jag upp i en traktor och lyckades fota. Sen låg jag under traktorn och smygfotade dom och smög på dom i all evighet, bakom bilar, runt husknutar, i traktordäcken osv...haha

Här e traktorn jag hade som skyddsmantel när jag smygfotade. Stor o bra, perfekt=)

En skuggbild på mig. Ser ni vad lång o smal jag blev på bilden=)

Benjamin i dag på dagiset. Man hittar han alltid klättrandes någonstanns

En fruktstund hann vi också med idag på fm. Här mumsar Emil på sin banan

1 kommentar: