fredag 28 augusti 2009

Barnledig helg

Än så länge har jag barnen hemma, men sen så är det barnledigt. Dom åker till deras pappa o Lisette ikväll. Just nu sitter Cassandra och "blåser" en teckning och Benjamin är ju i skolan.
Igår skulle vi ju på möte i skolan,typ utv samtal. När vi precis var klara med allt för att bege oss så såg jag på lappen att mötet var den 26:e!!! Pinsamt!! Hur kan jag missa det? Har hela tiden sagt att det är på torsdagen,men så fel jag hade. Jaja, inget att göra nåt åt nu, men riktigt skämmigt är det iaf. Skickade med en lapp till fröken idag för o få en ny tid, hoppas det går att ordna fram.
Så när det inte blev nått möte så begav vi oss till Örnsundsbro för o gå in på Ittala och köpa present åt min bror som fyllt år. Hoppas han blir nöjd med det han får...men det är ju så svårt att köpa till nån som redan har typ allt. Vet iaf att han önskat sig det här en gång tidigare...bara han inte skaffat det redan=)
Sen smet jag in på Små Stjärnor också och köpte en vit Hilfiger topp och en röd Hilfigerkjol åt Cassandra. Hon har kjolen på sig nu och den är verkligen jättefin. O rea var det också så det var ju nice=)
Såg att dom fått in Cross skidställ, så grymt fina. Sånna får det bli till barnen i år. Faktiskt inte alls dyra, men suverän kvallité och vattentäta. Behövs verkligen kan jag säga, och nu när vi bor som vi gör så är vi ju ute så mycket och då är det värt att lägga några hundra extra på ytterkläderna. Hade Cross till Benjamin förra året och var riktigt nöjd.
Tyvärr är deras hemsida stängd pga uppdatering just nu, men så snart den är igång ska jag visa er vilka jag menar=)

I helgen vet jag inte vad som händer o sker. Imorgon har jag tänkt att lifta med grannarna upp till sthlm för o gratta bror min o umgås lite mede han o hans tjej...trevligt=) Har jag tur så hinner jag svänga in på nån hm i min ensamhet och kika om jag hittar nån ammningsbh. Inte för att det verkar komma nån bebis men nångång lär den ju komma om jag har tur. Tror aldrig jag har varit så här långt gravid förut...Benjamin är ju född 18 dagar innan beräknad förlossning och Cassandra 10 dagar före beräknad förlossning. Vet inte hur många dagar det är kvar just idag, men det står ju här brevid. Men har vi väntat i drygt nio månader nu kan vi vänta nån vecka till känns det som=) Tror iaf att vi har det mesta fixat till nedkomsten och det känns kanon. E dock lite sugen på lite mer plagg, men vi har så vi klarar oss och ska inte köpa nå mer innan bebisen är född. Vill ju köpa efter kön då, och vi vet ju inte könet än. Men det ser ut som en typisk pojkmage. Och med Benjamin gick jag upp tot 8 kilo, och det är det jag har gått upp nu med. Med Cassandra gick ag ju upp mycket mer(12 kilo). Jaja, den som lever får se....
Ciao...nu ska jag in i duschen sen ska jag in till stan.

1 kommentar:

  1. Hoppas det inte kommer någon bebis i helgen när du ska iväg :)
    Ha det så trevligt i Stockholm!
    Puss

    SvaraRadera