tisdag 4 augusti 2009

MVC och hälla

Ja, idag var jag alltså på mvc igen. Kom på när jag var på väg dit att jag var där för bara 2 veckor sedan ju, men det kanske är så nu i slutet att man går ofta. Allt verkade dock bra. Tog inget blodprov så järnvärdet o sockret vet jag inget om. Kollade vikten när jag satt i väntrummet. Stod fortfarande kvar på 66 kilo. Så 8 kilo upp hittills. Rätt nöjd med det=) Men förstår ju också att jag kanske går upp mer nu dom kommande veckorna. Har ju legat på den här vikten i 8 veckor nu. O jag som nojjade mig så mycket förut för att jag ökade så mycket i vikt i början. Trodde jag skulle ha den viktökningen jag hade då hela graviditeten. När hon mätte magen så gjorde hon det 2 ggr. Första gången hon mätte och skulle skriva in det måttet i journalen så tyckte hon att det var på tok för stort hopp från förra gången. Så hon mätte igen med ett annat måttband och fick det då till en mer rimlig tillväxt. Skönt. Skrev också nån sammanfattning av graviditeten med henne som dom på förlossningen skulle ha. O nån dag tänkte jag försöka skriva ett förlossningsbrev. Om hur jag skulle vilja ha det på min förlossning.
Efter att ha varit där så blev det en sväng i enköping och sen en snabbis i hälla. Trevligt!
Nu på kvällen har vi varit o ätit middag med Helena o Co *tack*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar