tisdag 18 augusti 2009

Ettan

Idag var det första riktiga skoldagen för Benjamin. Även om han gått på sexårs i skolan i ett år så är det ju ändå nu allvaret börjar=)
Idag var det bara en timma o en kvart i skolan, men imorgon blir det full skoldag. Föräldrarna var med hela tiden idag under uppropet, rätt trevligt faktiskt.
När vi kom till skolan hade jag ingen aning om vart vi skulle gå, men Benjamin sa att han hittade. Så vi gick dit han visade. När vi kom fram sa jag Men är det här verkligen din klass?Jag kände inte igen nån!Frågade han om vi inte kommit till 2:orna. Nä, sa Benjamin, det är min klass. Nej sa jag, vi måste ha kommit fel. Jag tyckte alla såg så långa ut. Men det visade sig att Benjamin hade rätt, det var hans klass=) Haha, när ska jag lära mig att Benjamin faktiskt ÄR ett huvud kortare än alla andra i klassen. Jisses, vissa var ju verkligen så han bara gick till axeln på dom. Men ha är söt ändå=)
Nu är vi iaf hemma igen jag o han. Mysigt o få några timmar själv med han nu innan Cassandra ska hämtas på dagis. Men han har redan fått sin första läxa, så det ska han o jag pyssla med nu. Den ska in imorgon...läsläxa. Jättebra, för han kan ju inte läsa ännu.
Cassandra har sin första dagisdag idag efter sommarlovet. Hon var väldigt förväntansfull imorse. Bra det, då vet man att hon trivs iaf.

Benjamin på väg till skolan. Lägg märke till att han fick ha sin schyssta jacka idag till skolan när jag var med=)

Cassandra på väg till dagis

Bjuder på en magbild på mig också=) v 37+1

2 kommentarer:

  1. Benjamin och Cassandra är så söta :)
    Och vilken snygg jacka Benjamin har!

    Magen är riktigt stor nu :O
    Har aldrig sett dig så tjock!
    Men magen försvinner snart :)
    Ha en fortsatt bra dag :)
    Pusss

    SvaraRadera
  2. sv: Det va inte så trist med mobilen, det är en rätt rolig historia ändå.
    Jag hade min lila mobil tills julafton, då jag fick en ny mobil.
    Sen la jag den lila mobilen i tvrummet, å då hade den tydligen åkt under soffan, och i Juni flyttade Belinda hit och hon hittade den, haha!
    Fast mamma hittade den och en annan mobil i hennes rum inte långt efter att hon hade flyttat hit.
    Men Belinda fick allt skäll, hon är ledsen än idag, men man tar inte en mobil bara för man hittar en hos någon.
    Då har man inte alla hönsen hemma..
    Hahaha!

    Pusss

    SvaraRadera