torsdag 20 augusti 2009

Ny dag idag

Nu har jag fåt lite distans till det jag läste igår och nu känns det lite bättre. Jag tänker inte lägga min energi på o bli ledsen över det jag läste. O Jonas läste det också och bara skakade på huvudet.
fick en frågan igår om hur det gick för Benjamin och hans läxläsning...hahha...jo det gick väl som det ska när man inte kan läsa=) Inte meningen att han ska lära sig på en läxa, men man måste ju börja någonstans. Så han o jag satt här en stund och försökte en hel del. Han började kunna läsa dom med 2 bokstäver iaf...men det är ju så kul när ha sitter där och liksom NNNNUUUU, Nu står det=)
Det blev ju rätt iaf men det är ju myket mer att öva på. Nackdelen är ju också att barn memorerar det som står, så nästa gång vi läste igenom läxan så visste han ju exakt vad som stod. Känns lite fusk, för då läser han ju inte. Haha, men han var jätteduktig. Igår sken han upp och berättade att han skulle få matteläxa idag. Så vi får väl se vad som är med i skolväskan idag.
Nu är Cassandra på dagis och Benjamin i skolan. Jonas har en kompis från Arboga här, han kom igår och sov tills idag. Fattade det som att han skulle på möte idag här i enköping. Så det var ju kul för Jonas=)!

Lite bilder från gårdagen
Cassandra väntar på skolbussen som Benjamin kommer med

O jag väntar också=)

O älsklingen me=)

Magen i vecka 37+2

1 kommentar:

  1. Du är stark min älskade syster!
    Ta hand om dig nu , fram tills förlossningen då du får ta hand om den lille :)
    Har ni funderat på namn förresten? (a)
    Love you!
    Pusss

    SvaraRadera