fredag 7 augusti 2009

Fredag hela dagen

Igår kväll kom ju Cassandra hem. Jonas hämtade henne i sthlm så dom var väl hemma till 18 tiden. Sen blev det lite handling på maxi innan vi begav oss till Mörtsjön och fiskade. Cassandra fiskade,lekte med hoven i vattnet och plockade blåbär. Framåt 22 tiden kom alla myggen fram, kan ju säga att myggmedel INTE hjälpte. Blev irriterad på myggen så jag och Cassandra packade ihop våra metspön och satte oss i bilen och väntade på Jonas som ville fiska en stund till. Men vid halv elva dav han också upp. Så vi var väl hemma runt kvart i elva och då stupade en trött Cassandra i säng. Men mig gjorde det inget att hon var uppe så länge, för då sov hon ju länge imorse=) När jag vaknade vid kvart över nio imorse så sov hon fortfarande. Helt underbart är det att få komma upp på morgonen när barnen fortfarande sover. Hon kom iaf upp vid halv tio, så det var ju inte så jättelänge jag fick vakna ifred. Sen hade jag ju lovat henne o baka bullar idag, så det var ju bara att hålla det man lovat. Men jag ångrade mig när degen jäste, fan vad varmt o kvalmigt det var. Hanna kom också hit o bakade med oss o lekte med Cassandra. Dom lekte hela dagen sen. Mötte på dom hemma hos Majvor vid 4 tiden och sen kom hon hem vid 5 tiden.
Jag passade på att dammsuga och skura golvena när dom ändå inte var hemma. O så gick jag till Helena o tog en kaffe=)
Vid fem kom Joel o Emil också. Då höll vi på med middagen. Eftersom vi hade planerat in ett kvällsdopp så blev det tidig middag här hemma idag. Kallt som fan i vattnet. Konstigt, det har ju varit hur varmt som helst idag och jag har längtat efter bad hela dagen. Men när jag väl är där så blir jag världens badkruka...haha som vanligt då. Gick iaf i med benen=) Barnen badade desto mer o hade skoj.
Nu la vi dom precis, hoppas dom sover till 7 eller nått iaf imorgon. Tidigare än så får man inte stiga upp i det här hemmet!=)
Ska jaga flugor nu, dom är så ättriga just nu o är överallt. Slår man ihjäl 5 så känns dt som att det kommer 10 nya=(
Ha en trevlig kväll på er!
Tjusiga Mörtsjön på kvällskvisten

Cassandra metar


Cassandra o Hanna bakar bullar

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder :)
    Lycka till med att jaga flogor :)

    Ha en fortsatt bra kväll!
    Pusss

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu har du möjlighet att följa en tvillingblogg.
    Du kommer få reda på allt du har frågat dig om tvillingar
    och mycket mer. Vi skriver om vårt liv och hur det är att vara tvilling.
    Nu kan du även följa hela vårt liv som tvilling under rubriken
    "The life so far by nattie och vikkie".
    www.nattievikkie.blogg.se

    Ha en underbar dag, hoppas att vi hörs i vår blogg snart :).
    Kramar

    SvaraRadera