söndag 9 augusti 2009

29

Kom ju på nu att jag inte behöver nån räknare i rubriken...det finns ju en till höger här på sidan. Jaja, slutar väl med det då=)
Idag har varit en trött dag, iaf em och kväll. Hade sovmorgon och gick inte upp förens kvart över åtta idag *skönt*.
När jag kom upp pulade vi lite här inne och sen begav vi oss ut. Jonas satte alla barnen i kärran till gräsklipparen och klippte gräset med dom, och jag rensade sandlådan. Sen in o lagade lunch för o sen bege oss till Tenabadet med barnen. Var inte där länge, nån timma eller så. Men vi badade iaf=) jag med. Men hua vad kallt det är när man går i. Benen var nyrakade innan, men när man kliver i vattnet känns det som världens spikmatta på benen...så kallt är det. Men som vanligt kommer även badkrukan Madde i, och kan njuta av det svalkande vattnet=)
Efter det åkte vi hem och Jonas duschade barnen och jag gjorde en blåbär o hallon paj *mums*
Joel o Emil blev hämtade av deras mormor o morfar vid halv 5 ungefär. Benjamin skulle ha kommit hem men Johan hörde av sig o sa att dom inyte skulle lämna han idag...Jaha, gör man så eller? Hade han frågat är det en sak, men att bara konstatera?! Sen ringde han nu under kvällne och sa att dom ev kommer imorgon. Sa att han SKA komma hem imorgon, men vi får väll se hur det blir med det. Dom har bilen på verkstad och måste låna någons, men det är väl inte mitt problem. Finns ju tåg! Usch, vad less jag blir. Om han nångång kunde fråga så skulle det vara ok, men allt ska ju bara passa han jämt.
Nu ikväll var iaf jag, Jonas och Cassandra och fiskade igen vid Mörtsjön. Hade inte så stor lust från början, men när vi väl var där var det skönt. Fick 4 abborrar och några mörtar. Inte mycket med andra ord.
Kom hem nu vid nio och då stupade Cassandra direkt i säng. Det förstår jag, hon var jättetrött. Nu är det bara jag kvar. Jonas ska ta med sig datorn upp o se nån film, funderar på att gå o lägga mig då. Men känner jag mig själv rätt så hittar jag säkert nått att göra. Har iaf sovmorgon imorgon med=) Jonas stackarn ska ju upp 6, han ska ju jobba i Hacksta och börjar 7.

Jonas klipper gräset med barnen

Emil njöt förfullt av att bada

Jag står o värmer mig lite i solen

Cassandra "dyker"

O så här ser man ut efteråt=)

Älsklingen fiskar

1 kommentar: