fredag 30 april 2010

Fel fel

Nu har den minsta i hemmet vaknat på fel tid idag igen! Kommer inte orka ha det så här många dagar till, är helt slut och gråtfärdig!
En del kanske tycker att man ska passa på att sova på dagarna när barnen sover, men jag har inte ro i in kropp för det. Och som det är nu så går det absolut inte. Måste packa varenda lediga sekund jag har. Packar ju annars också, men ni förstår säkert vad jag menar=)
Hur som helst...vaknade strax före halv sex av en glad piggelin i hennes säng. Provade ge henne en flaska för se om hon skulle somna om. Jodå, hon la sig till rätta och höll precis på att somna till flaskan när nån i detta hus fick för sig att vakna och gå ner på toa. Den nån kan inte gå tyst i en trappa och absolut inte stänga en dörr ordentligt. Den nån liksom bara drar igen dörren, utan att dra ner dörrhandtaget. Så då kan ni ju gissa vem som blev klarvaken, Thea!
Så nu sitter vi här, ytterligare en morgon innan kl har hunnit bli 6! Thea har skitit känner jag så jag måste ju såklart ta bort det. Sen ska jag hälla upp lite kaffe jag precis har bryggt *tack den som uppfann kaffet och kaffebryggaren*
I går började dagen också sjukligt tidigt men då passade jag på att göra mig i ordning tidigt så jag hade hela långa dagen på mig att packa och dona. Tyvärr blev det aldrig någon packning alls igår, bara ställde ut allt skräp i carporten så J kunde åka till tippen med det.
Hela dagen blev strulig igår. Allt pga missförstånd ang nya boendet. Men nu är allt löst och vi flyttar in på Lördag som det var planerat. Hjälp, det är ju imorgon!! Så idag blir det stora projektet att packa ner det sista, städa av övervåningen, torka ett fönster från utsidan, Städa kyl, frys, bakom spisen, badrummet, lilla toan, tvättstugan, tvätta av speglarna...och en massa mer. Kanske var bra iaf då att vi är uppe så tidigt!

3 kommentarer:

  1. Ska lillesyrran komma och vara barnvakt åt thea några mornar så du kan sova? :)
    Hoppas dagen blir bra iaf! Å att du hinner packa och bära ner allt nu! du är duktig du!
    Pusss

    SvaraRadera
  2. Usch att hon vaknar så tidigt! Hon o Eddie kan ju ta varandra i handen.. Hihi :)
    Skämt å sido, hoppas det blir bättre snart.
    Utebordet tror jag kommer att få plats på balkongen, men jag ska dubbelkolla det sen för om det nu ändå inte kommer att få plats så kan ni få det. Kram

    SvaraRadera
  3. Saknar din uppdatering! Puss

    SvaraRadera