lördag 24 april 2010

Äntligen

Nu äntligen har jag satt mig ner! Har inte blivit mycket sitta under den här dagen. Har tvättat alla fönster i huset, alla lister, tvättstugan är snart städad och klar. Ja, det går framåt iaf. Men det är jobbigt att inte ha några kartonger! Känns som jag bara flyttr runt på allt när jag inte kan packa ner det i något. Men det viktiga är ju att det blir städat på vissa ställen än så länge. Ja, inte golven såklart, dom tar vi ju sist av allt när vi är ute med grejerna.
I morgon på dagen tänkte jag städa ur alla köksskåpen, så det också är färdigt sen. Ska även upp på övervåningen och tömma hyllor och skruva isär dom så det är enkelt att flytta dom. Jag har att göra! Får inte glömma mitt trevliga besök som kommer imorgon på eftermiddagen=) Benjamin och Cassandra längtar!
Här hemma är det bara jag vaken. Jonas är iväg hos en kompis och spelar poker, och alla barnen sover. Får se hur Thea behagar att sova...hon ville inte ha någon välling ikväll. Hon åt ju visserligen middag med oss(potatis, köttbullar och gräddsås) vid 5 tiden, men det känns som det inte är tillräckligt för hela natten. Dom senaste dagarna har hon tyckt att det är helt ok att vakna runt 5,30-6. Det tycket INTE jag att det är. Och imorgon är det min tur att gå upp=( Får helt enkelt ladda kaffebryggaren ikväll, så det bara är att trycka på knappen imorgon när jag vaknar!
Är trött redan nu, men har en tvätt i maskinen som är klar om en halvimma som jag sitter och väntar på. Får fördriva tiden med att läsa lite bloggar eller nått. Orkar inte göra mer i hemmet idag. Nån lördagsfeeling är det inte tal om när man bor i en enda röra!

Natt natt

Ps. Har tyvärr inga bilder att bjuda på från dagen...

1 kommentar:

  1. Tänkte inte på att jag kunde ringa.. haha sorry ;)
    Men det verkar som du har ganska bra koll på packningen iaf! Skönt :)

    SvaraRadera